Jeg vil forsøge at sparke nogle positive tanker ind i dit hoved. Det trænger du vist til. For det første er det jo MEGA sejt at du allerede (ved ikke hvor lang tid det har taget dig) har tabt dig de 20 kilo. Det har du god grund til at være stolt over. Og så kan det godt være at der stadig sidder nogle kilo tilbage og at det er de svære der mangler. Jeg mangler selv 5-7 kilo før jeg er helt tilfreds, men jeg må indrømme at det bliver et helt andet tempo end de første. Netop fordi det altså er surt i længden at være på stram kontrol. Så glæd dig over det du allerede har smidt og sæt nogle realistiske mål for den resterende. Jeg kan se at jeg de sidste måneder har tabt lige omkring et kilo om måneden. Og det er meget op og ned ind imellem. Men jeg har det sådan at hvis jeg fortsat i et halvt års tid kan tabe et kilo om måneden, så er det helt fint med mig.
En anden ting. I stedet for at gå og være ked af at du er alene, så tænk lige på hvor meget nemmere tingene er på den måde. Der er kun dig selv til at friste. Kun dig selv til at købe de rigtige/forkerte ting ind. Kun dig selv til at beslutte hvad der skal på bordet. Hos mig er der både mand og børn som også skal stilles tilfredse. Manden har tit chips i huset - dem har jeg heldigvis ikke så svært ved at holde mig fra. Ungerne skal da også ha lidt snolder. Og grøntsagerne laves tit separat til mig, for mand og børn er ikke vilde med det.
Har du belønnet dig selv for de 20 kilo du HAR tabt ? Ellers vil jeg da foreslå at du gør et eller andet og også planlægger hvad du skal ha når du har tabt 5 mere og igen ved 10 eller hvad du beslutter dig for. Jeg har belønnet hver 5. kilo med en spinning ring, så 4 ringe pryder nu mine fingre. Ud over at det er et synligt bevis på mit vægttab er det også bare enormt feminint at få ringe på. Belønningen kan også være nyt tøj. Hvis du har tabt 20 kilo vil det uden tvivl være en helt anden oplevelse at stå i prøverummet.
Håber du kan bruge mine kommentarer til noget og blive lidt gladere. Du er jo sej og det vigtigste er at holde fast i det du ved er rigtigt.
Held og lykke
Karina
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg er en kvinde på 24 år. jeg har indtil for nylig haft en kæreste gennem næsten 4 år, og på de år har jeg kommet mig 30 kg!! nu skal jeg til at flytte til en helt ny by, starte på en ny skole, og ja.. Måske møde ne ny mand;) Men jeg har bare så svært ved at glæde mig over det fordi jeg har de her ekstra kg at slæbe rundt på. Jeg har næsten tabt de 20 igen (ikke i denne omgang alle) men der sidder stadig 10 meget irriterende kg, plus det der jo var ekstra i forvejen:( er heldigvis meget motiveret, og må indrømme at den i øjeblikket står på nupo kur, og alm. middags mad.
Skriv hvis i har lyst, måske nogen af jer kan genkende mine tanker, det havde været rigtig dejligt ikke at være alene:)