#2 af Kaktus (slettet)
Når man skal på strøgtur og spise ude..
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kaktus (slettet)
re: Når man skal på strøgtur og spise ude..
Alle er velkomne til torsdagsvejning :)
Idéen er, at man melder ind uanset om man har tabt sig eller har taget på.
På den måde bliver man holdt lidt i ørerne, når man ved, at man skal melde ind hver torsdag.
Som du nok kan regne ud, er det væsentlig sjovere at melde et - end et + ind :) Men selv når man har taget på, er torsdagsvejning en god ting - for så får man trøst og opbakning fra andre brugere til at komme op på hesten igen.
Onsdagsvejning er den ældste tråd, men på et tidspunkt besluttede "nye" brugere at lave en torsdagsvejning - dels fordi vi alle har langt igen og så for at "lære hinanden at kende" - så vel mødt på torsdag :)
Jeg er nu sikker på, at du også er mere end velkommen til onsdagsvejning :)
Mht brunch:
På de fleste cafe´er inkluderer brunch masser af forsk. frisk frugt og diverse smoothies. Det "farlige" er (for meget) hvidt brød, wienerbrød, pandekager osv. Spis meget begrænset eller intet af dette.
Nogle steder fås også yoghurt med forsk. müsli.
Du behøver ikke at nægte dig selv "alt det sjove/usunde" ved en cafe brunch - bare husk mådehold, så går det nok :)
God fornøjelse - lyder som en hyggelig dag :)
Idéen er, at man melder ind uanset om man har tabt sig eller har taget på.
På den måde bliver man holdt lidt i ørerne, når man ved, at man skal melde ind hver torsdag.
Som du nok kan regne ud, er det væsentlig sjovere at melde et - end et + ind :) Men selv når man har taget på, er torsdagsvejning en god ting - for så får man trøst og opbakning fra andre brugere til at komme op på hesten igen.
Onsdagsvejning er den ældste tråd, men på et tidspunkt besluttede "nye" brugere at lave en torsdagsvejning - dels fordi vi alle har langt igen og så for at "lære hinanden at kende" - så vel mødt på torsdag :)
Jeg er nu sikker på, at du også er mere end velkommen til onsdagsvejning :)
Mht brunch:
På de fleste cafe´er inkluderer brunch masser af forsk. frisk frugt og diverse smoothies. Det "farlige" er (for meget) hvidt brød, wienerbrød, pandekager osv. Spis meget begrænset eller intet af dette.
Nogle steder fås også yoghurt med forsk. müsli.
Du behøver ikke at nægte dig selv "alt det sjove/usunde" ved en cafe brunch - bare husk mådehold, så går det nok :)
God fornøjelse - lyder som en hyggelig dag :)
16 år29. august 2008 kl. 13:18
iakob
Jeg har opdaget at på nogen kinesiske restauranter skal man spørge efter de kogte ris - de står nemlig normal i en riskoger som kan være sat frem, men som ikke nødvendigvis er der. Men en skål ris kan man altid få.
Tag salatbaren og fyld din tallerken op med lækre salatting - glem ikke at give den et kinesisk islæt med chili, soya mv.
Hold dig fra det friturestegte og det dybtstegte og spis ellers hvad du har lyst til fra menuen. Hvis du skal have buffet så kan du jo bare vælge løs. Hvis det er ala carte, så gå lidt uden om pekingand (der er fed) og forårsruller og cremede supper.
Som kaktus siger, så pas på portionens størrelse så du skal huske at spise lidt langsomt så du ikke bliver færdig en halv time før de andre.
Hvis I skal have desert, så vælg frugt.
Angående cafeer, så plejer jeg at gå efter en grov flute med fisk indvendigt (oftest er det laks de serverer). Det smager godt og man kan godt skrabe noget af mayonaisen ud. Flute kan godt være rimelig store, så vær forberedt på at levne.
Tag salatbaren og fyld din tallerken op med lækre salatting - glem ikke at give den et kinesisk islæt med chili, soya mv.
Hold dig fra det friturestegte og det dybtstegte og spis ellers hvad du har lyst til fra menuen. Hvis du skal have buffet så kan du jo bare vælge løs. Hvis det er ala carte, så gå lidt uden om pekingand (der er fed) og forårsruller og cremede supper.
Som kaktus siger, så pas på portionens størrelse så du skal huske at spise lidt langsomt så du ikke bliver færdig en halv time før de andre.
Hvis I skal have desert, så vælg frugt.
Angående cafeer, så plejer jeg at gå efter en grov flute med fisk indvendigt (oftest er det laks de serverer). Det smager godt og man kan godt skrabe noget af mayonaisen ud. Flute kan godt være rimelig store, så vær forberedt på at levne.
16 år29. august 2008 kl. 14:50
Frk Jakob (slettet)
PÅ cafe... jeg plejer at købe en sandwich og lade være med at spise den øverste bolle. Altså så jeg kun får halvdelen af brødet.. og så få den uden dressing...
Idag var vi på cafe og jeg bestilet groft rugbrød med fiskefilet og rejer uden dressing. Så har syndet ldidt, men i regnskabet er det faktisk ikke så galt :)
Idag var vi på cafe og jeg bestilet groft rugbrød med fiskefilet og rejer uden dressing. Så har syndet ldidt, men i regnskabet er det faktisk ikke så galt :)
16 år29. august 2008 kl. 22:23
celia
Jeg spiste på cafe den anden dag og fik et stykke ristet brød med masser af salat, tun og rejer på - det var både lækkert og sundt - ok der var selvfølgelig dressing på, men det var ikke ret meget.
Jeg går efter retter med fisk og skaldyr når jeg spiser ude - det kan man tit få på en rimelig sund måde, og jeg elsker rejer!
Jeg går efter retter med fisk og skaldyr når jeg spiser ude - det kan man tit få på en rimelig sund måde, og jeg elsker rejer!
16 år30. august 2008 kl. 11:09
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har et par gange været på Jensens Bøfhus, hvor jeg så har valgt en grillet kyllingefillet. I stedet for råstegte kartofler eller pommes har jeg valgt en bagt kartoffel og så har jeg valgt at spise en smule af sovsen - mest fordi jeg synes den er fantastisk. Nå ja og så selvfølgelig salatbar. Salatbaren på Jensen er bare noget af det bedste. En af de gange jeg var afsted forsøgte jeg at gætte mig til vægt og tastede tingene ind - det gav ikke problemer med regnskabet :-)
16 år1. september 2008 kl. 11:41
Jeg regner med vi skal spise brunch/frokost på café og aftensmad på en kinesisk restaurant.. (hvilket er ok, ris og wok er vel ik så galt..) Men hvad med brunchen/frokosten - nogen gode forslag til hvad man kan vælge på en gennemsnitlig café? Er bare rart at jeg er mentalt forberedt på hvad jeg kan vælge, så jeg ikke lader mig friste til at vælge noget dumt, når jeg sidder der..
Kh Anne
Ps. læste torsdagsvejningerne - er det en fast ting her, at alle dem der vil lader sig veje torsdag og offentligtgør det? ..hvis det er, vil jeg gerne joine klubben.. :)