Jeg er ny..

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg er ny..
her på siden.. i al fald som aktiv bruger af forum. Jeg har det seneste år taget meget på (30 kg) i forbindelse med at skulle have noget medicin. Nu er det tid til at tabe mig.. målet er 24 kg (jeg vejer 82 kg i dag) - dvs. at nå en vægt på 58. Jeg håber at møde en jeg kan skrive med, så motivationen holdes og med hvem jeg kan udveksle ideer og råd. Jeg er 35 år.
16 år26. august 2008 kl. 14:19
re: Jeg er ny..
Du behøver ikke satse på een herinde - her er flere :-) Forummet er rigtig godt til både jubelscener og grædeture. Folk er klar til både at give trøst, at juble med og at give et skub, hvis det man har gang i ikke er så hensigtsmæssigt. Men alt sammen i bedste mening og i god ånd.

Da jeg startede mit vægttab i slutningen af juli sidste år, vejede jeg godt 81 kilo (BMI på 29.9). Mit mål var i første omgang 68, så jeg kunne kalde mig selv normalvægtig men da det var nået var det selvfølgelig ikke nok - jeg ville ned i midten af det grønne område. Det endte med et total vægttab på cirka 21 kilo på omkring 11 måneder. Jeg var 38 år da jeg startede.

Hvad er din plan? Altså hvilke konkrete tiltag gør du i denne uge for at tabe dig x antal gram? Hvor mange gram vil du gerne tabe dig i denne uge (jeg kan se du ikke har sat et mål, jeg kan anbefale 1 kilo over 14 dage - det er et kalorieunderskud der er til at leve med og samtidigt går det jo også fremad). Regner du med at dyrke motion?

Hvad med den sygdom der var grunden til den medicin der fik dig til at tage på? Er det stadig en udfordring?

16 år26. august 2008 kl. 20:31
Velkommen til. Jeg håber du bliver rigtig glad for at være her og finder den støtte du leder efter. Der er en god stemning og har du en dårlig dag, så skriv endelig i stedet for at spise det forkerte.
16 år27. august 2008 kl. 07:43
Velkommen til :)
Du kan være sikker på, at vi er mange der står klar med opbakning, gode råd og trøst her i Forum.
Når du selv gør dig erfaringer - gode som dårlige - så smid dem her på Forum, så vi alle kan få glæde af dem :)
16 år27. august 2008 kl. 11:08
Velkommen fra mig også.
Som allerede sagt: Sørg for at sætte dig nogle delmål. Der er jo lang vej til 24 kg! Og du fortjener at rose dig selv (og få ros herindefra) for hver eneste lille sejr! ;-)
16 år27. august 2008 kl. 17:18
Velkommen til...brug os endelig, det hjælper at man ved man ikke er alene
16 år28. august 2008 kl. 07:19
Hej Jakob

Det er vildt flot du har tabt dig så meget - mange gange tillykke..

Tusind tak for dit svar.. Mit mål er i første omgang at undgå sukker i den første uge - en kold tyrker om du vil.. Jeg har nemligt fået en sød tand, efter jeg blev syg.. Og ja, sygdommen er stadig en udfordring, men ikke så stor, at jeg ikke magter vægttab.. Jeg har brug for at tabe mig, så jeg kan passe mit tøj igen.. Om ikke så længe begynder jeg til badminton en gang ugentligt med en veninde og forhåbentligt starter jeg også på yoga og dans.. Forhåbentligt fordi jeg lige skal se, hvad der bliver af tid til den slags.. Har fundet hold..

Efter min sukkerafvænning håber jeg at kunne tabe 1 kg om ugen (i al fald i starten) - men om det er for højt ved jeg ikke.. Jeg satser på en total kostomlægning med havregryn uden sukker, frugt/grøntsager og rugbrød. Det varme mad springer jeg gerne over i en periode. Det eneste jeg har besluttet jeg må spise er spegepølse for det elsker jeg..

Jeg har tabt mig et halvt kilo siden sidst.. Men man skal selvfølgeligt være varsom med at veje sig - ved godt at vægten kan svinge i løbet af dagen og fra dag til dag, uden der reelt er tale om et vægttab.

Jeg sætter mig et mål når der er gået en uge.

Kh
16 år29. august 2008 kl. 12:34
iøvrigt tak for alle velkomsterne - det er rigtigt dejligt med sådan en god modtagelse.. :)

Jeg glæder mig til at dele råd og erfaringer, opture og så de nedture der måtte komme.

Kh
16 år29. august 2008 kl. 12:35
Jeg opdagede i hvert tilfælde hurtigt at jeg hellere ville sætte mit mål til 500 gram om ugen og så tabe 600 gram end til 1000 gram om ugen og så tabe 800 gram.

Godt nok gav det sidste et større vægttab, men det er altså ikke til at holde ud at leve med en række nederlag. Så hvis du føler at 1 kilo om ugen måske er for hårdt, så lad være med at prøve at bide tænderne sammen og køre det hele på rå viljestyrke. Så viljestærke er der ingen som er - det er meget bedre at justere ambisionsnvieauet ned til noget mere realistisk i en virkelig verden hvor du også skal leve, feste og være sammen med andre.
16 år29. august 2008 kl. 14:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });