#1 af svalle (slettet)
fedtstof
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+svalle (slettet)
fedtstof
hvordan beregner i fedt stof til stegning. Jeg steger sjældent men engagng imellem er det nødvendigt, og så er det jo både min mands og mit eget det steges.
16 år25. august 2008 kl. 08:34
iakob
re: fedtstof
Mener du det fedt man spiser, efter man har stegt?
Jeg plejer at lægge nogle få gram til min portion. Det er jo stærk begrænset hvor meget der hænger ved bare man ikke panerer.
Jeg plejer at lægge nogle få gram til min portion. Det er jo stærk begrænset hvor meget der hænger ved bare man ikke panerer.
16 år25. august 2008 kl. 12:40
Kaktus (slettet)
Jeg taster også 10-20 gram fedtstof ind når jeg steger... Regner med, at det passer sådan nogenlunde :)
16 år26. august 2008 kl. 09:48
iakob
10-20 gram olivenolie svarer til 2-5 spiseskefulde, en skefuld vejer i omegnen af 4-5 gram. Jeg tror ikke der hænger så meget ved. Jeg plejer at taste 2-5 gram ind.
I øvrigt plejer jeg også at taste 2-5 gram fedt ind sådan bare som en sikkerhed, når jeg spiser blandede salater og lune retter fra kantinen. Man ved jo aldrig helt hvad der er i dressingerne :-)
I øvrigt plejer jeg også at taste 2-5 gram fedt ind sådan bare som en sikkerhed, når jeg spiser blandede salater og lune retter fra kantinen. Man ved jo aldrig helt hvad der er i dressingerne :-)
16 år26. august 2008 kl. 10:35
Kaktus (slettet)
10-20 gram er helt sikkert i overkanten, men tænker, at så er jeg på den sikre side :)
16 år26. august 2008 kl. 10:42