Der er rigtig mange her inde som har prøvet Becks diet solution og en af de ting man skulle gøre ifølge bogen var at lave et fordels respons kort. Dvs. et kort med f.eks. 10 punkter, som skulle motivere til vægttabet. Det kunne f.eks. være mere energi, større glæde ved at købe tøj, større selvværd, mindre risiko for livsstilssygdomme, større mobilitet, osv.
Dette kort skal du sørge for at læse flere gange dagligt i de perioder hvor du synes motivationen skranter. Du kan selvfølgelig også vælge at læse dem hver dag.
Det kan være en rigtig god ide at minde sig selv om de fordele der er ved vægttabet.
God fornøjelse med det hele.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
jeg er helt ny i dette og det er et tilfælde jeg fandt denne hjemmeside - men den er jo genial og den har givet mig motivationen. så nu har jeg besluttet mig at nu skal jeg tabe mig 45 kg. jeg har givet mig selv et år til dette og håber så bare det lykkedes.
Hvad gør i andre når motivationen svigter? lige nu er jeg top motiveret, men jeg ved at den forsvinder på et tidspunkt og så skulle jeg gerne kunne finde den frem igen