jeg forstår det ikke !!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

jeg forstår det ikke !!!
Hej allesammen !!
Jeg kom op på hesten igen i sidste uge, og det resulterede hurtigt i et vægttab på 800 gram.... Jeg har holdt mit energiindtag "under stregn" - altså været pænt i underskud alle dage - den eneste dag jeg er en smule i tvivl om, var i går, fordi det var min kæreste der lavede aftensmad mens jeg var på arbejde, så jeg har måtte forsøge at genskabe retten i dag, og sjusse mig lidt frem til hvor meget jeg har indtaget af den, ud fra hvor meget den samlede ret må have vejet.... og ud fra det var jeg stadig i underskud i går - MEN jeg har taget de der 800 gram på - PÅ TO DAGE !!!!!! Hvordan kan det lade sig gøre - nu var der ellers lige en hel uge i træk hvor jeg holdt vægten, og så regnede jeg lidt med der ville komme et drop i vægten her sidst på ugen, som der plejer.... men i stedet var det som at få en knytnæve i maven - hvordan hulan kan det lade sig gøre ???
Det kan ikke være fordi mit energiniveau er sat for højt, for det er nemlig sat til det laveste som udgangspunkt, og så taster jeg ind hvad jeg laver i løbet af dagen....
Jeg tænker om det er fordi mit væskeindtag langt fra er godt nok - men hvordan i alverden ??....!!??.... Jeg forstår det simpelthen ikke !!! Er virkelig slet ikke motiveret til noget som helst lige nu... Jeg synes ellers lige jeg var så dygtig og var rigtig stolt....... suk.... Nogen der har nogle bud på hvad der lige er sket for min krop???
16 år7. august 2008 kl. 07:32
re: jeg forstår det ikke !!!
Allerførst: Hvis du ved at du har spist fornuftigt, tastet rimeligt præcist ind og haft et underskud på 1000-2000 kj hver dag, så er du igang med at tabe dig - uanset hvad din vægt siger.

Men hvis du giver op på grund af en lille tue på vejen, så taber du dig aldrig ! Hvad vil du? Vil du græde over spildt mælk eller abejde videre mod dit mål?

Alle kan tabe sig - men hen ad vejen så kan der være mærkelige ting.

Man tager ikke 800 gram fedt på i løbet af to tage uanset hvordan man spiser. En del af det er vand, det er helt sikkert. Måske menses? Jeg ved det ikke, men jeg ved at hvis du er alvorlig om at ville tabe dig, så må du op på hesten igen.

Hvor stort et gennemsnitligt underskud har madital beregnet for dig i løbet af den sidste uge?
16 år7. august 2008 kl. 09:11
Hm... 1000-2000 kj svarer til 250 - 500 gram om ugen. Et større underskud kan naturligvis også gøre det ;-)
16 år7. august 2008 kl. 09:12
Vægten svinger fra dag til dag. Det kan du ligeså godt vænne dig til :-)
Så længe du ved at dui spiser fornuftigt (her er madital en uvurdelig hjælp) så kan du jo ikke reelt have taget på.

Du kan se min kurve her (webbyen.dk) for de sidste måneder. Den store top er min sommerferie (som faktisk også var mest væske) og de sidste to uger har min vægt svinget +/- 2 Kg men dog stadigvæk faldende totalt set.

Hvis du forventer faldende vægt hver gang du står på vægten, vil du ofte blivet skuffet og opgivende.

Prøv at stole på at du gør det godt :-)
16 år7. august 2008 kl. 09:58
min vægt den svinger også helt vildt... og man bliver så ked af det, når den bare fortsætte opad i nogle dage... men efter nogle uger herinde så kan du se at din kurve går nedad... Men tro på at du gør det godt, så skal vægttabet nok komme :)
16 år7. august 2008 kl. 14:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });