Halløjsa

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Halløjsa
Jeg er ny herinde, eller dvs. at jeg har faktisk været herinde et stykke tid, men jeg har ikke rigtig brugt siden.

Jeg er en kvinde på 28 år, der vejer alt for meget. Jeg startede ud med at veje 125,2 kg., og jeg vejede i torsdags 118,2 kg., så jeg har altså tabt mig 7 kg. allerede - jeg skal ned på under 115,2 kg. inden d. 10. oktober, der skal jeg nemlig have en mavereducerende operation.

Jeg er herinde som hjælp til at tabe mig, og for at holde styr på, hvad der er i min kost af protein, kulhydrater og fedt (ja og alt det andet også), for det har jeg ikke så forfærdelig meget styr over.

Jeg har svært ved at holde mig fra de søde sager, og maveoperationen skal hjælpe mig med at tabe mig. Den vil automatisk give mig nogle stopklodser mht. fedt og sødt mad/slik. Jeg GLÆDER mig HELT VILDT!!

Mange hilsner
Rikke
16 år2. august 2008 kl. 14:55
re: Halløjsa
Hej Rikke og velkommen. Tillykke med vægttabet indtil nu - det er super flot. Jeg startede selv herinde den 12/7-08 og har stor glæde af siden :-)

Mange hilsner fra Maria
16 år2. august 2008 kl. 15:11
Hejsa - og velkommen til!

Af nysgerrighed: hvor skal operationen forgå og hvilken form for forberedelse til tiden bagefter har du modtaget?

Jeg har nemlig set nogle amerikanske dokumentarer omkring mave-operationer og nogen af fik ikke megen forberedelse og information omkring hvordan de så skulle spise bagefter. Jo.. informationer måske, men ikke hjælp til at spise således. Een mand's udskrivelse fra hospitalet blev fejret af familien med en McDonald's middag. Han var klart nok ikke bruger af madital ;-)

Var der ikke også een fra Livet Er Fedt der fik een?
16 år2. august 2008 kl. 22:26
Velkommen til Lovebear :)
Jeg er også nysgerrig mht. din operation...
Jeg troede, at man skulle være langt mere overvægtig end du er, for at komme i betragtning til sådan en operation?

Stort tillykke med dit vægttab - godt gået :)

Man bliver helt sikkert klogere på sine mad(u)vaner af at taste ind her på Madiatl og så efterfølgende studere resultaterne.

Jeg er sikker på at du sagtens kan nå at tabe yderligere 3 kg inden 10 oktober - ja, faktisk er jeg overbevist om, at da kan nå at tabe dig endnu mere, hvis du følger nogle af alle de gode kost/motionsråd du bl.a. kan læse på disse sider :)
16 år3. august 2008 kl. 12:19
Hej Rikke

Velkommen til, og tillykke med dit vægttab.
Jeg er også ret nysgerrig omkring din forestående operation. Jeg undrer mig lidt over hvorfor du har valgt at du skal have foretaget sådan et stort indgreb. Det ser da ud til at du sagtens kan tabe dig på egen hånd. 7 kg er da super godt.

Jeg har tit tidligere tænkt på sådan en operation, at det kunne være løsningen hvis det begyndte at se rigtig slemt ud. Og når min viljestyrke har været lig -3 har det virket som om det kunne være en nem løsning. Men jeg har altid efterfølgende sagt til mig selv at det ikke er løsningen for mig, jeg elsker mad og skal lære at moderer mig, men jeg skal lære det fra bunden af, men alt det hårde arbejde der hører med.

Du må ikke tro at jeg syntes det er dårligt du gør det, vi har jo alle forskellige måder at tabe os på, men jeg syntes det kunne være godt hvis du skrev lidt herinde om dine overvejelser.

Det kunne ligeledes være spændende hvis du bliver på siden efter operationen og fortæller om hele processen.
16 år3. august 2008 kl. 19:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...