Endnu en newbie

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Endnu en newbie
Hej allesammen

Så fandt jeg også herind og håber at kunne støtte mig til alle jer, som er godt igang eller finde trøst/opmuntring hos jer der også lige er startet op.

Jeg har et mål der hedder 75 kg og jeg gik igang for lidt over 1 måned siden og har pr. d.d. tabt 2,8 kg. Startede med at veje 92,5 kg(det tal var ikke ikke et dejligt tal at se på vægten). Blev så glad idag, da vægten gav mig et 8-tal foran istedet for et 9-tal :o)

Jeg har før tabt mig ned til 73 kg med DDV, men det gik i vasken så snart jeg gik istå med alle de forbistrede grøntsager. Så kiloene røg på igen.

Jeg er i fertilitetsbehandling og har haft 2 store psykiske nedture over 2 behandlingsrunder der gik helt galt, og det har betydet trøstespisning og ja, så steg vægten igen.

Men nu skal det være. Jeg løber 2-3 gange om ugen og træner hjemme med en DVD med muskeltræning 1 gang ugentligt.

Jeg har lagt min madstil lidt om, men skal ordentligt igang med det nu.

Min søster har gjort det 2 måneder længere end jeg og har allerede tabt 11 flotte kg.

Så jeg håber at falde til herinde og finde inspiration til fortsat vægttab. Glæder mig til at lære jer allesammen at kende :o)
16 år1. august 2008 kl. 10:34
re: Endnu en newbie
Velkommen til. Tilykke emd det flotte vægttab i den sidste måned, det lyder som om du er på rette vej og her finder du i hvertfald støtte og gode råd.
16 år1. august 2008 kl. 11:26
Velkommen det lyder som om du er godt igang... Husk at kuren bliver nemmere, hvis du tillader lidt af det usunde en gang imellem , så du ikke løber sur i det:) men tillykke med dit flotte vægttab allerede...
16 år1. august 2008 kl. 11:47
Hej og velkommen. Madital er alletiders når man ændrer vaner. Hvis du taster ind hvad du spiser, er det nemt at se hvad der er gode og dårlige vaner :-)
16 år1. august 2008 kl. 11:54
Hejsa C

Ja jeg er også ny herinde, men jeg har vist ikke lavet en tråd endnu. Men velkommen herind da.

Knus
Rikke
16 år2. august 2008 kl. 14:50
Hej Cordelia

Velkommen til og tillykke med 8-talet :-) Madital er et super godt forum, som jeg tror du bliver glad for.

16 år2. august 2008 kl. 15:17
Velkommen fra mig også :)
16 år3. august 2008 kl. 12:11
Velkommen til

Jeg har aldrig selv været på vægtvogterne, men har set opskrifterne hos een som var. Og hun klagede også over alle grøntsagerne. Det var vist ret voldsomme mængder?

Kender du tallerkenmodellen (se altomkost.dk som er sundhedsstyrrelsens hjemmeside)?
16 år3. august 2008 kl. 22:32
Hejsa

Nej den har jeg aldrig hørt om. Men vil meget egrne vide mere!!

I lørdags tog jeg en løbetur på 20 min og det blev til 2,4 km. Var så stolt af mig selv. Eller rettere det er jeg stadig :o)

Her til aften var jeg så ude og spise hos en veninde og løb hjem derude fra. Og igen blev ruten opmålt il: 2,4 km.

Synes det er vildt at jeg nu kan løbe 20 min (selvom det er hårdt), fordi jeg for 7 uger siden ikke engang kunne løbe 2 min uden at ligne en der var ved at dø. LOL
16 år4. august 2008 kl. 22:53
Ja, det er flot.

Jeg havde lidt den samme oplevelse her til morgen da jeg var ude at løbe. Efter cirka 20 minutter tænkte jeg: "Så nu er der kun 5 minutter tilbage.. så er det lange stræk overstået". Da jeg startede løberiet kunne jeg knap løbe 5 minutter i alt og da slet ikke i det tempo :-D

Tallerkenmodellen kan blandt andet ses her: altomkost.dk

Ideen er at man opdeler sin tallerken i felter og så fylder felterne med hhv kød og kartofler/ris/pasta/brød og grøntsager - en slags tommelfingerregel man kan bruge når man ikke lige har en vægt eller når man ikke længere tæller kalorierne og får smileys her på madital.

Man skal så naturligvis sørge for at spise af en tallerken i en passende størrelse så felterne ikke bliver for store.
16 år5. august 2008 kl. 09:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });