torsdagsvejning 31. juli

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

torsdagsvejning 31. juli
ÆV æv æv.

Jeg har taget 1,1Kg på den sidste uge.
Reelt har min vægt stået stille i 14 dage, men et drop på 1Kg sidste torsdag, gav et kunstigt dyk og derfor ser det nu ud til at jeg har taget på.

Godt nok har jeg mens. men det har jo ikke varet i 14 dage.....

Jeg har spist i gns. ca. 1400kcal om dagen de sidste 14 dage og har haft ca. 1200kcal i underskud. Det burde i følge programmet have givet et vægttab på 2,4 Kg.

Det begynder at blive lidt svært at bevare optimismen...
16 år31. juli 2008 kl. 10:06
re: torsdagsvejning 31. juli
Jeg har tværtimod tabt mig en del, siden sidste torsdag er der røget 1,8 kg, dette på trods at jeg i lørdag gik til den til en stor fest med masser af lækker (fed) mad og en masse drikkelse (det var ikke vand)
Samlet set har jeg nu tabt over 15 kg.

Veile: Det er rigtig surt når vægten går i stå, jeg frygter rigtig meget at jeg skal nå det til. For det er rigtig svært at bevare optimismen i sådanne situationer. Jeg prøver at gøre det at jeg hver mandag nulstiller, det vil sige at jeg den ene prøver på i gns. at spise 1200 kalorier og den næste uge 14-1500 kalorier. Så jeg hele tiden ændrer på hvor meget min krop får, jeg ved ikke om det er sundt, men mener at huske at jeg engang har fået at vide at hvis man altid spiser samme antal kalorier vender kroppen sig til det. For mit vedkommende giver det selvfølgelig engang imellem en uge med lille vægttab, men ugen efter får den hele armen med et noget større.

Håber at du ikke mister modet helt, du har klaret det så flot indtil videre.

16 år31. juli 2008 kl. 10:48
Jeg har tabt 100 gram siden sidste torsdag. Burde egentlig være glad, eftersom vægten i den forløbne uge har været + 2,5 kg (!!!)
Men jeg har som dig, veile, meget svært ved at holde fast i motivationen for tiden, og hver dag er en hård kamp...

Det skal lige nævnes, at jeg de sidste par dage stort set intet har spist, da jeg er influenza-ramt inkl. diarre :( Det er jo ikke lige på den måde man gerne vil tabe sig, vel?

Tillykke til dig, mopsie. Du klarer det bare så flot, og 15 kg er da en milepæl, der er værd at fejre - super godt gået !

Håber på, at vende tilbage i næste uge med et lidt bedre humør og motivationen i top :)
16 år31. juli 2008 kl. 11:24
@mopsie. Mit indtag er slet ikke stabilt fra dag til dag. Det kan svinge fra 1100 til 1800 ckal. Så jeg tror ikke at min krop er gået i dvale af den grund

@kaktus. Min motivation fejler faktisk ikke noget (endnu) jeg er stadig meget fokuseret og spiser ikke for meget, men det er bare svært ikke at blive mismodig når resultatet så udebliver. Mit humør er desværre stadig meget afhængig af hvad vægten siger. De gode nyheder er jo så, at det ikke giver sig udslag i overspisning at jeg er lidt nedtrykt :-)
16 år31. juli 2008 kl. 11:45
Jeg har tabt mig 2 kg. Siden sidste torsdag - nu står vægten på 104,5 kg. Det er vist første gang, at jeg har holdt fokus og motivationen i mere end 3 dage :-). Det skal dertil siges, at jeg har valgt at bruge min ferie til opbygge de nye kost- og motionsvaner. Så frygter lidt, at skulle på arbejde og tilbage til hverdagen igen - men der er heldigvis 1,5 uge til endnu.

Vejle: Det er rigtig træls og svært at bevare optimismen, når vægten står stille. Det er vigtigt, som du også skriver, at du ikke har mistet motivationen og fokus.

Mopsie: Tillykke - det er bare godt gået :-)
16 år31. juli 2008 kl. 12:19
Veile> Undskyld jeg misforstod. Imponerende, at du ka holde motivationen oppe - trods stilstand :)

Jeg må ærligt indrømme at både mit humør & min motivation svinger med min vægt - irriterende, men sandt :(

Intellektuelt ved man jo godt, at der kommer perioder med stilstand, men derfor er de aligevel svære for mig at komme igennem.
Vil forsøge at holde fokus på det lidt større billede - jeg HAR rent faktisk tabt mig over 10 kg siden midt i maj, og det er jo godt !

Tillykke Maria - det er super flot ! Keep up the good work - også når feien ender :)
16 år31. juli 2008 kl. 12:59
Åh jeg gad egentligt ikke skrive, fordi min vægt svinger også helt vildt... igår var den nede på 87,8 og idag er den gået ½ kg op igen... Nu havde jeg ellers lige ramt min vægtkurve igen, og så stiger den... Hvad bilder den sig ind? Jeg dyrker rimelig hård aerobic onsdag og tænker om det kan medføre en vægtstigning, for det samme skete sidste uge....
Men jeg ser sådan på det, at så længe mine vægtstigninger ender på et lavere og lavere tal, så taber jeg mig jo alt i alt... og jeg kan også se på mine cm at jeg bliver mindre... Men det er bare så sk*de træls nr vægten svinger i den gale retning...
16 år31. juli 2008 kl. 13:44
JUHU - måtte lige skrive... ja min vægt den svinger, men idag fredag svingede den nedad med 1,5 kg, så jeg vejer nu det mindste jeg har vejet mens jeg har været herinde.. HURRA fra Janne :) :)
16 år1. august 2008 kl. 11:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });