hejsa.. Jeghar endnu ikke mødt en diætist, der vil se et vægttab på 2 kg om ugen. Et sundt vægttab ligger på ½-1 kg om ugen, hvis ens BMI er under 30. Er det over 30 mener jeg man siger 1-1½ kg om ugen. Men hellere et langsomt, sundt vægttab hvor huden kan følge med, end et hurtigere vægttab, hvor man falder i...
Jeg har også selv svært ved at sige nej tak, så det gør jeg ikke så meget. Til gengæld spiser jeg masser af grønt og dyrker motion... Og det virker for mig... Men vi er jo alle så forskellige... Velkommen til, det er et super forum. jeg er allerede meget glad for at være herinde...
#2 af Frk Jakob (slettet)
Jeg skal tabe mig 20 kg. - gerne 25, men målet på 20 kg. er det nødvendige iflg. min diætist.
Jeg har fået lavet en kostplan hos min diætist, som jeg prøver at følge. Det er svært at modstå de mange fristelser, jeg støder på hver dag, men det er efterhånden blevet en rigtig god vane at sige nej tak, og så giver jeg mig selv lov til at sige ja tak ved særlige lejligheder.
Jeg har været i gang siden april måned, og har indtil nu tabt 6 kg. Det går lidt langsomt, men det passer mig egentlig fint, så jeg kan nå at få mine nye vaner lagt ordentlig ind i min hverdag.
Min diætist er ikke helt tilfreds med, at det går så langsomt. Hun vil gerne se et vægttab på 2 kg. om ugen, men det har jeg endnu ikke prøvet at nå, og jeg kommer heller ikke til det, selvom det da kunne være fantastisk at tage 5 kg eller mere på en måned.
Nu er min diætist sygemeldt de næste par måneder, og det giver mig faktisk lidt ro i sindet, men jeg kan mærke jeg mangler kontrollen af min mad - og så er det her sted jo det helt rette, kan jeg mærke. Det giver et rigtig godt overblik over hvad der er godt og mindre godt at putte i munden.
På lang sigt er mit mål som sagt et vægttab på 20 kg. men indtil videre har jeg sat mig et delmål om 5 kg. inden 1. sept. hvor min diætist bliver raskmeldt, så jeg kan glæde hende med et fornuftigt vægttab (og vise hende, at jeg faktisk godt kan selv!).