Kom bare lige til at tænke på....

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kom bare lige til at tænke på....
Hej.

Nogle af jer, der har tabt rigtig mange kilo - hvordan har huden klaret det? Er der noget der hænger, eller følger det bare godt med? (Mormorarmene, mavefolderne osv.)
16 år20. juli 2008 kl. 00:26
re: Kom bare lige til at tænke på....
Jeg har mavefolder. Det er ikke slet og ikke nok til at jeg vil have det opereret, men alligevel nok til at det generer mig lidt sådan rent kosmetisk og at jeg ikke ser helt godt ud nøgen eller i undertøj.

Min læge sagde at hvis man er under 40 så er der en god sandsynlighed for at huden er smidig nok til at det kan forsvinde igen og så gav hun mig en pamflet over nogle mave- og rygøvelser (det var bare en serie på 6-8 øvelser som trænede skrå, lige, øvre og nede mavemuskler samt øvre og nedre rygmuskler). Dem har jeg ikke været for god til at huske men jeg synes alligevel at maveskindet har trukket sig lidt sammen.

16 år20. juli 2008 kl. 08:20
Jeg har tabt 28Kg men mangler stadig omkring 22.

Jeg er træt af mormorarmene, men håber det retter sig lidt når ikke vægten af fedtet tynger.
mave og bryster er fulgt fint med, men der sidder altså også en del fedt endnu, så jeg er også noget spændt på slutresultatet.....
16 år20. juli 2008 kl. 11:43
NU har jeg ikke selv prøvet at tabe så meget, men jeg har set et program hvor folk tabte sig vha. fedme operation og man så forskellen på dem der dyrkede motion og dem som ikke dyrkede motion. Hvis man dyrker motion mens man taber sig (½ times let motion om dagen + 3 x 1 times hård motion om ugen), så skulle huden langt bedre kunne følge med. Dvs motion kan gøre at man undgår mormor arme og hud-deller på maven...
16 år20. juli 2008 kl. 13:19
Jeg synes faktisk ikke at jeg har nogle problemer med løst hud. Jeg kan da godt se at jeg nogle steder kunne være lidt strammere, men det hænger nok mere sammen med at jeg skal have strammet musklerne op mere end det handler om løst hud.

Jeg synes selv at jeg havde tendens til begyndende hængemave, da min vægt var på det højeste, men her har maveskindet trukket sig fint sammen. Det samme gælder bagdelen, hvor jeg også synes det egentlig er trukket fint sammen. Selv mine irriterende ridebukser synes jeg ikke er plaget af løst hud.

Der er sikkert mange faktorer, der spiller ind - alder, vægttab, kost, hastigheden på vægttabet. Jeg tror - hvis man taber sig hurtigt skal man nok være tålmodig med løst hud - måske trækker det sig sammen efterhånden.

Baggrund for min historie - jeg er 35 (altså under de magiske 40 hihi), har på ca 9 måneder tabt 19 kilo. Jeg spiser ikke 100 % fornuftigt endnu ;-)
16 år21. juli 2008 kl. 09:47
Jeg fylder snart 45, men trods det synes jeg at min hud har fulgt fint med. Jeg mangler dog en hel del kg endnu før jeg er normalvægtig, så det er da muligt at jeg får problemer senere. Mit hidtidige vægttab er desværre gået temmelig langsomt og jeg kan huske der var een der skrev herinde at det nemt kunne tage et års tid inden huden havde trukket sig det sammen som den kunne.

Jeg tror også at fugtighed hjælper huden godt på vej til sammentrækning. Kniber det med tid til at smøre sig ind i lotion efter badet så prøv med babyolie inden sidste skyl.
Smør kroppen ind mens hårbalsammen virker og dup dig tør. Det gør underværker og tager kun nogle få minutter og er også rigtig godt for tørre fødder og hæle :-)
16 år21. juli 2008 kl. 14:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });