Ny taktik

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ny taktik
Hm... jeg formår ikke rigtig at tage fra, så nu vil jeg ændre taktik og blandt andet har jeg lavet mig et ugemål på 1 kg istedet for det oprindelige mål på ca 8 uger - og så tager jeg det et par kg af gangen.

Jeg har tabt godt 2 kg - men så her inden for de sidste 3 uger har jeg cyklet op og ned af det tredje kilo - det er for træls.

Nu starter vi 3 ugers ferie fra i dag, så jeg er spændt på, om det hele går fløjten. Men jeg vil selvfølgelig gøre mit ypperste til blot at fortsætte ned af kilo-trappen. Og min mand og jeg vil hjælpe hinanden til at holde en nogenlunde kaloriefornuftig ferie.
16 år18. juli 2008 kl. 14:22
re: Ny taktik
God idé.

En kilo om ugen er altså meget, så bliv ikke skuffet og begynd for alt i verden ikke at dokke dig selv oven i hovedet hvis du "kun" taber dig 800 gram. Det er stadig enormt meget bedre end dengang du tog på i stedet ;-)

Hvis din vægt stadig står stille så skal du også lige vide at det gør vægten engang imellem. Den kan uden noget grund stå stille i flere uger i træk - det er derfor kalorietælleri er godt fordi man med sikkerhed ved at man ikke har spist for meget i forhold til motionen. Så er det _lidt_ nemmere at se tiden an, selvom det stadig er urimelig hårdt.
16 år18. juli 2008 kl. 19:47
Et sundt vægttab ligger på omkring ½ kg om ugen. Nu ved jeg ikke hvor overvægtig du er, men 1 kg om ugen synes jeg lyder af meget...
Jeg synes tit at ekstra motion kan give det et skub når man står på et plataeu og ryger lidt frem og tilbage...
16 år18. juli 2008 kl. 20:06
Jeg sætter typisk mine mål til 100g pr dag. Så er det også nemt at regne ud.
Jeg har nået de fleste af mine mål.
16 år18. juli 2008 kl. 22:51
Ja I har nok ret i, at 1 kg pr uge er lidt i overkanten. Jeg vil bare så gerne forbi netop dette kilo, for det betyder at alle graviditets-kiloene er væk. :-)

Og jeg burde være hjulpet af, at jeg samtidig ammer.

@jannej. Jeg skal ialt tabe omkring 20 kg - så der er lang vej - især med denne fart.
16 år19. juli 2008 kl. 10:46
Min taktik er, at jeg prøver at lade være med at tænke på at jeg skal tabe alle de her kg, men istedet for ser det som en proces... Kg´ene skal nok forsvinde, hvis man lægger sin livsstil om... Jeg prøver at tænke på at jeg gerne vil leve et sundt liv... og så vil min naturlige vægt indfinde sig hen af vejen - dvs. at jeg jo selfølgelig taber en masse kg... Jeg tror man går sur i det, hvis man bare ser de her 20 kg og bare venter på at de er væk... Nyd istedet for processen og nyd at din krop forandrer sig og du får det bedre undervejs... :)
16 år20. juli 2008 kl. 13:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...