I 80´erne :-D

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

I 80´erne :-D
Dette er en selv-fed JUBEL-tråd.... Jeg vejer nu i 80´erne :)

Fatter godt nok ikke vægtkurven - den er mere mystisk end den plejer og er bange for, at vågne op i morgen, og så var det hele bare "løgn"

Jeg kom hjem fra ferie i går - og havde taget 700gr på :(
Idag har jeg så tabt mig 1½ kg siden igår - det kan næsten ikke passe, vel?

Nå, men jeg jubler igennem idag - nyder det, så længe det varer :)
Fik et helt chock over at se vægten vise et tal i 80´erne - Damn, jeg er dygtig :)
16 år11. juli 2008 kl. 09:23
re: I 80´erne :-D
Gu er du så og så kan det godt være at vægten ikke er sød i morgen fordi den MÅSKE viste forkert i dag. Men uanset hvad så er du TÆT på at være i 80'erne. TILLYKKE det er en stor milepæl.
16 år11. juli 2008 kl. 10:21
Hej Kaktus

Jeg tabte også 1,1 kilo pr dag de første to dage hjem fra ferien, så det kan godt lade sig gøre...men jeg var jo så også blevet 2 Kg tungere i ferien. Det er vist noget med kulhydrater tager længere tid om at komme igennem systemet, så de ophobes (i forhold til hvad vi er vant til)
Min vægtkurve ved ferien, ser også bare helt forkert ud, men nu har jeg ramt målkurven igen, og det ser ud til at gå planmæssigt igen.

Iøvrigt nåede jeg i firserne først (sidste fredag) ;-) he he

Det er rigtigt at vægten tit stiger lidt igen, men hvis man kigger på alle de nedadvente peaks, er det jo tydeligt at de bliver lavere for hver gang....

Ja du er dygtig :-) Det er vildt så euforisk man kan blive over at tallet på vægten pludselig begynder med noget andet.
16 år11. juli 2008 kl. 10:36
Tak til jer begge :)
Og ja: uanset hvad vægten siger i morgen, så går det den rigtige vej :)

Veile> Så slog du mig på målstregen med at komme først i 80´erne (STORT tillykke !), men så slår jeg dig om at komme først i 70´erne ;) Hehe :-p

Godt at høre, at vægttabet efter ferien ikke nødvendigvis bare er en ondsindet illusion :)

Og ja - sjovt som et enkelt lille tal kan betyde SÅ meget.
Kan huske, at jeg tidligere lavede en tude-tråd, der handlede om + 100 gram - hehe - så det "virker" åbenbart begge veje.... Men det ER nu sjovest, når tallene går nedad, ikk? :)
16 år11. juli 2008 kl. 11:01
Ja - ikke for at det skal være nogen konkurrence, men jeg vil da nok holde øje med dig ;-)

Jeg nærmer mig efterhånden 30Kg vægttab, så jeg forventer ikke at det bliver ved med at gå så stærkt, men lad os nu se hvem der kommer først 1-2-3-go

Til gengæld når du nok 5km løb før jeg gør (har jo ladet mig inspirere og starter på uge 2 i programmet i dag)
16 år11. juli 2008 kl. 11:52
Lidt konkurrence skader ikke :-D

Om 1 kg har jeg nået et vægttab på 10 kg, så på dén front, er jeg laaaangt efter dig - I øvrigt super godt gået :)

Jeg startede forfra på uge 6 i løbe-programmet igår, efter 1 uges ferie / pause. Synes, at jeg har lidt ondt i lysken i dag, men nu får vi se om det er permanent, eller bare en midlertidig forhindring :)

Satser stort på at kunne deltage i DHL-stafetten (5 km) i begyndelsen af sept.- og ikke på heppe-holdet, som jeg plejer :)

Hæng bare i med løbe-programmet. Jeg er overrasket over, hvor hurtigt det egentlig går fremad med konditionen - skønt !
16 år11. juli 2008 kl. 12:17
Tillykke med de 80

Det er jo faktisk ret underligt at vi fejrer 80 mere end f.eks. 81, for et kilo er jo et kilo. Men jeg tror det er godt for psyken at have milepæle. Derfor går jeg også ind for at fejre det når man når de halv- og helrunde tal på vægten - og når man runder de halv- og helrunde tal på vægttabet. Så er der nemlig mange milepæle der giver anledning til at juble og rose sig selv.

Kaktus, hvor var det du boede? Jeg skal nemlig også til DHL stafet (med folk på arbejdet) - her i Århus.
16 år11. juli 2008 kl. 21:16
Godt, så er jeg tilbage i virkeligheden: til morgen sagde vægten 90,5 :(

Nå, men i 80´erne skal jeg nok komme igen inden længe - og jeg slår stadig dig, Veile, om at komme først i 70´erne :-D (Forsøger at være kæk trods det, at humøret ikke just er i top over dagens vægt)

Iacob> Jeg bor tæt ved København og skal løbe i Fælledparken. Men når vi bliver rigtig gode, mødes vi bare til samtlige 5 km-løb landet over (Alt for damerne, Femina, Iform osv) Kunne være hyggeligt :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke har de store ambitioner om ½ eller hel marathon osv, men det kan være at jeg ændrer mening når jeg bliver en garvet 5 km-løber :)

Tager i sommerhus med hele den pukkelryggede familie i weekenden - håber, at jeg kan stå imod fristelser, så det ikke går endnu værre når jeg skal på vægten igen mandag morgen...
Wish me luck
16 år12. juli 2008 kl. 07:04
Hm.. jeg kender godt det der med at man fejrer når vægten når under et rundt tal, for derefter at have det lidt dårligt når vægten dagen efter er over igen. Næste gang venter man så med at fejre til man er sikker, men så er den spontane glæde jo gået lidt i fløjten. Sådan er det vel med livet og alting ;-)

Idag var første dag i min ferie og jeg vågnede til normal til. Idag skal jeg ud at løbe (løb sidst i onsdags) og jeg lå og tænkte på om jeg gad stå op og løbe en tur. Så tænkte jeg på hvordan jeg måtte sige nej til mad idag eller løbe på et andet ubejlejdiget tidspunkt, hvis jeg ikke løb fra morgenen af.

Så det endte med at jeg stod op og løb en tur - hele turen var 5 km, men jeg gik 2 gange ind imellem i 3 minutter. Da jeg kom hjem havde jeg det ret godt med at jeg havde løbet. I køleskabet stod der så også en dej, som jeg lavede til boller og så fik vi nybagte boller til morgenmad (700 ud af 1500 gram mel var groft). Så nu sidder jeg her med en rigtig god følelse.

Det jeg vil sige med denne lange historie er, at man skal sørge for at skaffe sig succes fra starten af, uden at lægge alt for hårdt ud så man ikke kan holde ambisionsniveauet. Ved at lægge en løbetur ind om morgenen (lad evt resten af familien stå for morgenmaden hvis det ellers blive et problem) så starter du dagen med god samvittighed - og dine fortsætter frisk i tankerne! Man kan så løbe senere på dagen, også, hvis det passer ind.

Men jeg tror det er vigtigt at du gør din pukkelryggede (er det svigerfamilien?) opmærksom på at du skal have tid til at løbe, at du absolut vil have mulighed for at vælge grøntsager til din aftensmad (sørg for at følge tallerken modellen) og hvad der ellers måtte være. Så ved familien hvad de har at holde sig til - og du har forpligtet dig til en semi-sund livsstil i ferien ved at sige tingene højt.
16 år12. juli 2008 kl. 09:07
Den pukkelryggede = min egen familie :) Forældre, søskende, min søn, svoger, nevøer, niecer + oldemor ! Pyha :)

Nå, men jeg overlevede og er igen i 80´erne - Jubel!
Tror nu, at der er noget lidt "skævt" ved min vægt i disse dage efter ferien, for den svinger op & ned mere end den plejer, men i dag altså til den "rigtige" side :)

Min familie ved godt, at jeg er i gang med at ændre kostvaner til det bedre, og det tager de (læs= min Mor) bestemt hensyn til.
Da der blev serveret lagkage i anledning af min Fars fødselsdag, var der således også mulighed for at vælge skåle med bær (hindbær/blåbær) og jeg kunne med god samvittighed spise 1 cm lagkage og en masse lækre bær :) Dejligt, at jeg ikke skullle sidde med en tom tallerken :)

Nå, men kender godt dén med at løbe fra morgenstunden. Så er det "overstået" og hænger ikke truende over resten af dagen. Desuden giver det mig blod på tanden - når først dagen ER startet "sundt" er det ligesom lettere at holde den gode linje :)

Jeg er i øvrigt vildt imponeret af dine løbe-fremskidt, Iacob - virkelig stærkt gået (eller løbet ;))
16 år13. juli 2008 kl. 15:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...