ny vægt !!?!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ny vægt !!?!!
Hej !!!
Jeg fik i torsdags sådan en smart digitalvægt, og jeg fandt hurtigt ud af at den vejer et kilo mere end den gamle vægt gjorde. Jeg tænkte ikke så meget over det lige der, men nu er jeg lidt ked af det, fordi jeg allerede i går have tabt 600 g siden torsdag, og så er jeg jo ked af at skulle skrive nærmest den samme vægt ind som i sidste uge når der nu reelt set har været et vægttab - har i andre været udsat for noget lignende og hvad gjorde i ???

hilsen Camilla
16 år8. juli 2008 kl. 09:27
re: ny vægt !!?!!
Hej !
Ja, har prøvet det... Vi har to vægte herhjemme, og den ene vejer også ca. et kilo mere end den anden.. Og det er dsværre kun den der vejer mest som virker nu.. Så har jeg gået til Bailine, og deres vægt vejede endnu mere!!! Men du skal bare fokusere på at det ikke er fordi du har taget på, og om nogle uger, når du (forhåbentlig) har tabt dig lidt mere, så har du glemt at den gamle vægt vejede mindre, for det går jo den rigtige vej !!! Så bare klø på med den nye smarte vægt..
Hilsen Maja..
16 år8. juli 2008 kl. 09:58
Hej

Du kan bare vælge konsekvent at indtaste et kilo mindre end din nye vægt siger. På den måde kan du stadig se et reelt billede af din vægtudvikling og det samlede vægttab vil også blive korrekt.

Som du selv konstaterede da du tog den nye vægt i brug er det jo ikke den absolutte vægt der er interessant men derimod referencen til tidligere, og den går tabt hvis du ændrer nu. Din madital historik er baseret på den gamle vægt og det er jo nemt at trække et kilo fra hver gang

Det er bare hvad jeg ville gøre :-)
16 år8. juli 2008 kl. 10:30
Jeg tror at jeg ville vælge at tage denne uge med et gram salt og så få overstået "vægtøgningen" du ved jo hvad det skyldes.
16 år9. juli 2008 kl. 21:50
Jeg købte mig også en ny badevægt, da jeg havde tabt 6 kg, kun for at konstatere at den nye vægt vejede 4 kg mere end den gamle!!!!

Jeg valgte at rette mine gamle vægtindtastninger 4 kilo op, så vægtkurven viste det samme fald (selv om det selvfølgelig var lidt skræmmende, at min startvægt var 4 kilo højere end det jeg oprindeligt regnede med). Jeg har i øvrigt vejet mig på en "lægevægt" og min nyindkøbte digitalvægt ligger forbløffende tæt på den (- 100 g).
16 år10. juli 2008 kl. 08:35
Havde selv en "grim" oplevelse, med indkøb af ny badevægt, der vejer 1 kg mere end den gamle :(

Jeg valgte bare at taste den "nye" vægt ind - altså + 1 kg og så skrev jeg i dagbogen, at jeg havde fået ny vægt, der vejer 1 kg mere end den gamle.

Regner med, at når jeg - forhåbentlig - en gang når mit mål, vil det betyde mindre om jeg reett har tabt 30 eller 31 kg :)
16 år10. juli 2008 kl. 11:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...