madplan?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

madplan?
Jeg ville høre om hvordan i andre planlægger hvad og hvor meget i skal/kan spise på en dag?
lige nu regner jeg ud for en hel dag ad gangen i et regneark, dagen før, så jeg ved at jeg ikke kommer over de magiske 1200 kcal, og så taster jeg det ind her på selve dagen.
Men er der en nemmere måde at gøre det her inde?
16 år25. juni 2008 kl. 07:33
re: madplan?
Jeg startede bare med at taste ind hvad jeg spiste. Og så finder man hurtigt ud af hvad det er man ikke skal spise og hvordan man ellers kan tilpasse sin mad, så det kommer til at passe i sidste ende.

Nu ved jeg ca hvor meget min morgenmad tager og hvad tælleren plejer at stå på efter frokosten, så jeg ved hvad jeg har til aftensmaden osv.

Tag det lidt hen ad vejen og bliv klogere i takt med at du finder ud af nogle ting om din kost. Hvis du en dag taster noget ind og synes at det tog lidt for meget af den energi der var at gøre med, så gå ind under info-> mad og se hvad det lige var der stjal kallorierne. Det er den måde jeg lærer på. Håber du kan bruge det til noget.
16 år25. juni 2008 kl. 08:22
Jeg gør også som Karina - taster ind, kigger i dagbog og under info og lærer af mine "fejl" hen ad vejen :)
Har efterhånden rimelig godt styr på kalorierne :)
16 år25. juni 2008 kl. 08:52
Jeg har også gjort som Karina - mit mål har bare været at tabe mig 500 gram hver uge og at spise lidt mindre og lidt sundere end jeg gjorde tidligere. Så justerede det hele sig langshen og overgangsfasen var ikke så hård.
16 år25. juni 2008 kl. 14:23
Jeg lever faktisk kun af kosttilskud og babymos for tiden.
Det lyder lidt underligt, og usundt. Men jeg kiggede på babymosen, der er 36 kcal i, pr 100 gram. Og en masse vitaminer.
Så spiser jeg fiskeolie, vitaminpiller, kalkpiller og piller som øger forbrændingen. Derudover drikker jeg en masse vand. Og hvis jeg bliver træt af vand drikker jeg enten cola light eller cola zero. :)

Jeg spiser samlet 100-300 kcal om dagen. Og jeg føler mig virkelig mæt. Da jeg startede for 8 dage siden vejede jeg 78,4 kg. Nu vejer jeg 75,9, og vil gerne ned på 55-60 kg. (Jeg er 177 høj, ca).

16 år30. juni 2008 kl. 11:33
Du skal give dit fordøjelsessystem nogle fibre at arbejde med!

16 år30. juni 2008 kl. 21:45
Nagaqueen, har du nogen du snakker med om det at du gerne vil tabe dig?
16 år1. juli 2008 kl. 00:32
Hej naqaqueen

100 til 300 kcal er helt i underkanten. Det bliver selvfølgelig et hurtigt vægttab, men det er helt sikkert også fordi at du smider meget af din muskelmasse med så få kcal. Kroppen skal ha noget at arbejde med og det kan jeg se at den ikke får hos dig...

Dette er ikke en hetz men en løftet finger for at hjælpe dig

Kh Trine
16 år1. juli 2008 kl. 16:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });