#2 af Kaktus (slettet)
torsdagsvejning 19. juni
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kaktus (slettet)
re: torsdagsvejning 19. juni
+ 300 gram :(
Jeg fatter det simpelthen ikke !!! Jeg spiser som jeg skal, overholder min motionsplan og iflg Madital burde det have givet et solidt underskud den sidste uge svarende til -1,4 kg.
Jeg er meget flittig til at taste ALT ind i Madital, så tallene burde da for pokker ikke afvige SÅ meget?
Det er virkelig svært at stå fast lige nu >:(
Jeg har menstruation i disse dage, men husker ikke fra tidligere "kure" at vægten skulle svinge meget af den grund?
*SUK* Håber, at det er gået bedre for jer andre?
Jeg fatter det simpelthen ikke !!! Jeg spiser som jeg skal, overholder min motionsplan og iflg Madital burde det have givet et solidt underskud den sidste uge svarende til -1,4 kg.
Jeg er meget flittig til at taste ALT ind i Madital, så tallene burde da for pokker ikke afvige SÅ meget?
Det er virkelig svært at stå fast lige nu >:(
Jeg har menstruation i disse dage, men husker ikke fra tidligere "kure" at vægten skulle svinge meget af den grund?
*SUK* Håber, at det er gået bedre for jer andre?
16 år19. juni 2008 kl. 09:49
Kaktus (slettet)
Stort tillykke med dit vægttab, Veile - der er virkelig godt gået :)
Jeg er selv i gang med et løbeprogram fra Iform (0-5 km på 12 uger) og det kan varmt anbefales. De har også et program for mere garvede løbere hvor man på 12 uger træner sig op til at kunne løbe 10 km
Se
iform.dk
- der kan du finde det træningsprogram, der passer til din form :)
Endnu en gang tillykke med vægttabet og god løbetur :)
Jeg er selv i gang med et løbeprogram fra Iform (0-5 km på 12 uger) og det kan varmt anbefales. De har også et program for mere garvede løbere hvor man på 12 uger træner sig op til at kunne løbe 10 km
Se
iform.dk
- der kan du finde det træningsprogram, der passer til din form :)
Endnu en gang tillykke med vægttabet og god løbetur :)
16 år19. juni 2008 kl. 10:00
veile
Rolig nu :-)
Det er alt for tidlgt at konkludere på 300g + specielt når du har mens.
Hvis der er noget jeg har lært de sidste 6 måneder er det at intet er sikkert. Nogle gange tager jeg på ved mens, og andre gange taber jeg mig. Nogle gange står jeg stille og nogle gange taber jeg mig helt vildt hurtigt (2,5kg på 4 dage) der er ingen klar sammenhæng med hvad jeg spiser. Det er som om kroppen slipper fedtet når den er klar og ikke et øjeblik før.
Det gode ved madital er, at du ved at vægtøgningen ikke kan skyldes at du har taget på, det er simpelthen ikke muligt hvis du overholder dit underskud. Så må det jo være vand, og det skal nok pludselig forsvinde igen.
Om tre dag når din vægt pludseligt dropper 1½ kilo har du glemt alt om det - tror du ikke ?
I starten var jeg også lidt skuffet over at jeg ikke tabte det som madital forudsagde, men for nylig tjekkede jeg lige igen, og der passede det 4 uger tilbage totalt set.
Nogle dage kræver det bare virkelig at man bider tænderne sammen. Selv om jeg synes jeg har vænnet mig til udsvingene på vægten, så har jeg også lige haft en periode hvor jeg var noget frustreret over at det bare stod stille. Ikke fordi jeg var fristet til at spise mere, for jeg er meget glad for mine nuværende spisevaner, men jeg blev deprimeret over at jeg måske ikke kunne tabe mere overhovedet......
Prøver lige at lægge min kurve et sted så du kan se hvor "sindsyg" den er......og det er jo da alligevel blevet til 25 kilo.....
Det er alt for tidlgt at konkludere på 300g + specielt når du har mens.
Hvis der er noget jeg har lært de sidste 6 måneder er det at intet er sikkert. Nogle gange tager jeg på ved mens, og andre gange taber jeg mig. Nogle gange står jeg stille og nogle gange taber jeg mig helt vildt hurtigt (2,5kg på 4 dage) der er ingen klar sammenhæng med hvad jeg spiser. Det er som om kroppen slipper fedtet når den er klar og ikke et øjeblik før.
Det gode ved madital er, at du ved at vægtøgningen ikke kan skyldes at du har taget på, det er simpelthen ikke muligt hvis du overholder dit underskud. Så må det jo være vand, og det skal nok pludselig forsvinde igen.
Om tre dag når din vægt pludseligt dropper 1½ kilo har du glemt alt om det - tror du ikke ?
I starten var jeg også lidt skuffet over at jeg ikke tabte det som madital forudsagde, men for nylig tjekkede jeg lige igen, og der passede det 4 uger tilbage totalt set.
Nogle dage kræver det bare virkelig at man bider tænderne sammen. Selv om jeg synes jeg har vænnet mig til udsvingene på vægten, så har jeg også lige haft en periode hvor jeg var noget frustreret over at det bare stod stille. Ikke fordi jeg var fristet til at spise mere, for jeg er meget glad for mine nuværende spisevaner, men jeg blev deprimeret over at jeg måske ikke kunne tabe mere overhovedet......
Prøver lige at lægge min kurve et sted så du kan se hvor "sindsyg" den er......og det er jo da alligevel blevet til 25 kilo.....
16 år19. juni 2008 kl. 10:01
veile
16 år19. juni 2008 kl. 10:12
Kaktus (slettet)
Tak - det virker fint :)
25 kg ER altså helt vildt imponerende! Super flot :)
Også tak for opmuntringen - det er hårdt tiltrængt i disse dage, hvor badevægten bare ikke vil makke ret, trods alle gode gerninger.
Det er heller ikke fordi jeg regner med, at Madital præcist kan forudsige hvor meget man taber sig (eller tager på) men det er bare top frustrerende at jeg på 8. dag roder rundt mellem 91-92 kg og endda med vægtøgning i forhold til sidste uge :(
Nå, men som du siger: Når vægttabet kommer igen, skal humøret nok vende tilbage :)
25 kg ER altså helt vildt imponerende! Super flot :)
Også tak for opmuntringen - det er hårdt tiltrængt i disse dage, hvor badevægten bare ikke vil makke ret, trods alle gode gerninger.
Det er heller ikke fordi jeg regner med, at Madital præcist kan forudsige hvor meget man taber sig (eller tager på) men det er bare top frustrerende at jeg på 8. dag roder rundt mellem 91-92 kg og endda med vægtøgning i forhold til sidste uge :(
Nå, men som du siger: Når vægttabet kommer igen, skal humøret nok vende tilbage :)
16 år19. juni 2008 kl. 10:23
Det er lidt hårdt at stå stille, men det nok også fordi jeg lige har haft en længere periode med støt faldende vægt.
Når jeg kigger på kurven, er det tydeligt at min vægt falder i spring med 2-3 kilo imellem.
Jeg er dog stadig i en meget stille periode da der ikke er kommet et alvorligt dyk endnu, denne gang.
Jeg har nået mit feriemål, som hed halvvejs med mit vægttab - altså -25Kg Og da jeg egentlig ikke troede at ville kunne nå det, er det selvfølgelig alt for tidligt at "tage armene ned" :-)
Noget andet er, at folk typisk har kommenteret mit vægttab, når vægten har lavet et dyk. Denne uge har jeg fået masser af kommentarer, og nu vil folk også gerne til at vide hvad jeg har gjort.
Jeg kan også se på målene at min mave er skrumpet selv om jeg ikke har tabt så meget og det er også som om huden, havde godt af en lille pause. I hvertfald synes jeg at det hele ser lidt mindre løst ud nu. Og normalt er mit selvbillede meget afhængig af vægttab,så det er jo lidt omvendt :-)
Jeg er seriøst ved at overveje at begynde at løbe. Sådan et 16 ugers program hvor man ender med 10 Km (så langt har jeg sq aldrig løbet)
Der er dog en ulempe. Jeg bor på landet, så der er ingen gadelys, når vi når til vinter. Men det værste der kan ske, er jo at jeg må begynde forfra til foråret.