Hvor meget underskud må man ha'?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+iakob
re: Hvor meget underskud må man ha'?
Jeg læste mig på et tidspunkt til at et vægttab på mellem 500 og 1000 gram om ugen er det optimale. 500 grams underskud svarer til 2000.
I brugsens gamle kogebøger, den der handler om slankekost, regnes en kur for hård hvis man skal tabe sig 1 kilo om ugen.
I brugsens gamle kogebøger, den der handler om slankekost, regnes en kur for hård hvis man skal tabe sig 1 kilo om ugen.
16 år19. juni 2008 kl. 22:42
veile
Jeg har lige læst "skrump dig smuk" (har ikke læst "skrump dig glad")
Her beskrives to modeller en hurtig på 1200kcal om dagen og en regular (som hun kalder det) på 1400kcal om dagen. Men der tager hun selvfølgelig ikke højde for at store mennesker har større forbrænding.
Det er mest fordi jeg bliver lidt frustreret over at jeg ikke rigtig taber mig lige nu, og så kan jeg godt blive bekymret over, om jeg har fået min forbrænding nedsat pga. for lidt mad......
Her beskrives to modeller en hurtig på 1200kcal om dagen og en regular (som hun kalder det) på 1400kcal om dagen. Men der tager hun selvfølgelig ikke højde for at store mennesker har større forbrænding.
Det er mest fordi jeg bliver lidt frustreret over at jeg ikke rigtig taber mig lige nu, og så kan jeg godt blive bekymret over, om jeg har fået min forbrænding nedsat pga. for lidt mad......
16 år20. juni 2008 kl. 08:31
Randi45 (slettet)
Jeg har selv været ude for det samme - altså med at forbrændingen går på "dvale". Så derfor: 1 - 2 gange om ugen skal der "tæppespises" - altså et helt blomkålshoved, tilsvarende kål eller gulerødder hvis det er det man bedst kan lide - bare spis og spis - sådan har jeg gjort - og det hjælper på mig - så måske?.....
16 år20. juni 2008 kl. 12:48
veile
Jeg har også med vilje kørt med så stor variation som muligt.
Nu er mine "dyre" dage typisk på ca. 1600 kcal.
Jeg har lige været på ferie, så nu vil det vise sig om det har sparket forbrændingen igang igen (eller om det bare har kostet ekstra kilo på sidebenene) :-(
Nu er mine "dyre" dage typisk på ca. 1600 kcal.
Jeg har lige været på ferie, så nu vil det vise sig om det har sparket forbrændingen igang igen (eller om det bare har kostet ekstra kilo på sidebenene) :-(
16 år30. juni 2008 kl. 14:24
Men er der nogen der ved hvad der er optimalt underskud, findes der en tommel-finger-regel?
I tirsdags cyklede jeg 83min og havde et underskud på næsten 1900 kcal (skulle svare til 270g fedt) men da man vel ikke kan tabe 270g fedt dagligt (1,9 Kg om ugen) i praksis, er det vel lidt overkill. Eller det kan man måske godt ?
Det er ikke fordi jeg har behov for at spise mere, men kan da godt være lidt bekymret for hvor kroppen får den manglende energi fra, hvis ikke der forbrændes fedt. Enten må den jo brænde muskler eller også må forbrændingen ned, og det er da bestemt ikke meningen......