Skal vi maile / evt msn sammen. Bakke hinanden op? Jamen kom så tøser:-)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Skal vi maile / evt msn sammen. Bakke hinanden op? Jamen kom så tøser:-)
Hejsa jamen så vil jeg da oprette en lille opstart til dem som har lyst til at maile/ msn sammen med mig.

Lidt om mig: Jeg er 27 år, bor med min kæreste og vores datter på 1,5 år i Aalborg kanten.

Og nu kan det være nok. Tænk at min vægt er steget på puha... 8 år med 40kg CHOK. Elsker usund mad og slik( ikke fordi jeg grov æder) men min vægt stiger og stiger( har stadig 10 graviditets kg( hængende også.
Nu har jeg samlet 2 bæreposer med alt det usunde og smidt ud! Farvel for good... Sund mad smager jo virkelig dejligt og man for det godt af at spise det, men hvorfor skal det være så svært?!

Håber der er nogle friske tøser som mig derude.
Min mail er: dsl175544@vip.cybercity.dk

16 år9. juni 2008 kl. 00:58
re: Skal vi maile / evt msn sammen. Bakke hinanden op? Jamen kom så tøser:-)
Velkommen til - og held og lykke med arbejdet.

Det er en rigtig god start at få smidt alt det usunde ud - hvad man ikke har i huset er svært at spise ;-)

Hvad er din plan? Din strategi?

Hvis du har problemer - alt fra hvordan man tackler specifikke problemer til hvordan man gør bestemte ting her i madital - så bare skriv. Der vil stå en lille hær af velvillige folk (de andre brugere) som kan hjælpe dig, hvis dit spørgsmål altså ikke er så svært at ingen kender svaret ;-)

Det kan være en meget god idé at offentliggøre sin profil og sin dagbog, hvis man gerne vil have specifik hjælp.

Sund mad er svært, fordi hvis man har vænnet sin krop til for meget sukker og salt, så bliver den afhængig deraf. Derfor kan man godt regne med at få abstinenser og vild længsel efter fed og/eller sukkerholdig mad indtil man har overbevist sin krop om at den ikke dør hvis den ikke får det. Hertil kommer så alle de mentale udeståender, hvis man trøstespiser.

Så hvis du får sådanne symptomer, så må du i tastaturet i stedet for i køleskabet og skrive efter tips, tricks og sympati. De fleste af os har været gennem den tur og har nogle ganske lurvede tricks til at narre kroppen og hjernen.

Men i første omgang vil jeg lige nævne frø og nødder. Det skal du spise cirka 20 gram af pr dag fordi så får du en del af de sunde fedtsyrer din krop skal bruge - og det stiller også lidt af længslen efter fede madvarer og snacks. Det bedste er ubehandlede (tørrede) nødder og frø, men hvis de siger dig mere ristet eller wrappet i wasabi eller noget andet, så er det ikke nogen ulykke.

Endnu engang velkommen til.
16 år9. juni 2008 kl. 07:52
Jeg vil gerne være med. Har været i gang i ca 7 uger nu, Syntes det kunne være fint hvis vi var nogle stykker der sendte rundemail rundt engang imellem hvor vi fortalte om det gode og dårlige der sker i forbindelse med vores vægttab. Jeg bruger meget sjældent MSN men det med mails vil jeg gerne være med til.

Min mail: lilmari@live.dk
16 år9. juni 2008 kl. 09:56
Også velkommen til fra mig :)

Jeg har været i gang i 3 uger, og er simpelthen blevet "afhængig" af Madital ;)
Dels alle de gode råd / tips, dels al den støtte og opmuntring du kan tænke dig og så selvfølgelig "indtastningens-delen" som gør underværker for min motivation!

Umiddelbart, tror jeg ikke, at en form for mail-liste ville hjælpe mig i kampen mod kiloene.
Jeg synes, at opbakningen her er fænomenal :)

Men skriv endelig hvis du savner råd / erfaringer eller trænger til at dele glæder / sorger - som Iacob siger: Vi er mange her, der er klar til at hjælpe efter allerbedste evne :)
16 år9. juni 2008 kl. 10:33
hej
ja jeg er helt ny her inde så ejg ved ikke så meget men vil da gerne være med til at maile- jeg har et mål der hedder 20 kg på et halv år også lære at holde vægten, aner ikke om jeg kan men håber det
min email
dortebrighton@hotmail.com
16 år17. juni 2008 kl. 09:37
Rigtig hjertelig velkommen, Dorte :)
Selvfølgelig kan du klare det ! Og dette er stedet, der kan hjælpe dig - ikke bare med dit vægttab, men også med at holde det :)
Held & Lykke
16 år17. juni 2008 kl. 09:49
Velkommen til alle sammen.

Jeg føler mig heller ikke overbevist om at jeg ville få mere ud af en msn/mail korrespondance. Jeg kan godt frygte at aktiviteten flyttes væk fra forum. Det er jo vigtigt at vi holder gang i forum. Så et eller andet sted handler det vel om bare at starte en tråd der hedder "hvordan går det" eller noget andet. Der skal jo ikke altid være et emne for at starte en tråd. Man har også lov til bare at berette. Fortæl om hvordan dagen er gået hvis det er det man har behov for. Eller skæld ud på dig selv hvis du trænger til et spark. Efterlys lidt info fra andre hvis du trænger til at høre hvordan det går for andre.

Jeg siger selvfølgelig ikke at I ikke må maile sammen - hvis det virker for jer. Men husk også at bruge forum :-)
16 år17. juni 2008 kl. 20:58
tak skal du ha og ja du har ret selvfølgelig kan jeg det
16 år18. juni 2008 kl. 22:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });