Hej til alle "taberne" herinde!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hej til alle "taberne" herinde!
Jeg er ny i dette forum og vil derfor bruge denne tråd til at holse på Jer andre "vægttabere"!
Jeg håber der er nogle ligesindede som jeg kan dele erfaringer med! Jeg har lavet min dagbog offentligt, men der er ikke så meget at komme efter, men kig gerne forbi med en hilsen... ;)
16 år4. juni 2008 kl. 20:54
re: Hej til alle "taberne" herinde!
Hej og velkommen herind..

Siden er skøn, og du kan få masser af gode råd, ris/ros og tonsvis af informationer..

Held og lykke med livstils-forbedringen :o)
16 år4. juni 2008 kl. 22:26
Hey Trolle ;)
Hjertelig velkommen...
Jeg er selv forholdsvis ny her (2 ½ uge) og mangler ca. 30 kg i at nå mit mål.
Jeg er fuldstændig VILD med dette site og fatter ikke, at jeg ikke har fundet det noget før, men bedre sent end aldrig :)

Glæder mig til at følges med dig på vejen mod et sundt (og meget, meget lettere) liv :)
16 år5. juni 2008 kl. 00:15
Velkommen trolle 1981. Som kaktus skriver kan jeg tilslutte mig. Vær dog forberedt på rigtig skarp og sund kritik, med et snert af kærlig klap.

Ser frem til at høre om dine erfaringer med at tælle kalorier etc.
16 år5. juni 2008 kl. 08:47
tak for jeres hilsener! Dejligt at vide, at der er "liv" herinde og at andre læser med, når man skriver noget!!!
16 år5. juni 2008 kl. 15:12
Min yngste er nu 3 år og det bliver lettere og lettere at komme afsted til motion - nu kan jeg ligefrem løbe en tur om aftenen mens deres far passer dem når de ser børnetime. Sidste vinter var jeg på et stephold for begyndere der startede kl 20.30 om aftenen.

Med et lille barn så kan det være rigtig svært dels fordi der er så mange ting som bliver udsat til barnet sover, som man så skal ordne og dels fordi man altså er træt om aftenen.

Så man skal tage det motion man kan får - lidt er jo bedre end ingenting. Man skal også skabe tiden, men ikke presse sig selv for hårdt. Og hvis man ikke kan komme afsted hver dag eller hver anden dag, så skal man i stedet for at have dårlig samvittighed over det, bare glæde sig over det når man så kommer afsted. Dyrke den gode samvittighed og sætte ambisionsniveauet så lavt at man får successer.

Det var bare nogle tanker jeg lige gjorde mig, da jeg så at du har et lille barn ;-)

Velkommen til - og tillykke med sønnen.

Jeg har tabt mig 22 kilo ved hjælp af denne hjemmeside - man skal bare være omhyggelig med inddatering af spist mad. Og så skal man være opmærksom på løbende at søge inspiration og motivation ved hjælp af ugeblade og dette forum og andre hjemmesider (altomkost.dk - iform.dk og så videre).

God arbejdslyst!

Og... hvis din vægt står stille i 1-3 uger i træk på et tidspunkt, så mist ikke modet. De fleste oplever sådan en periode. Skriv i stedet en klagesang til dette forum og du vil finde sympati og forståelse så du bedre kan holde ud at vente til vægttabet går igang igen. Nogen herinde har oplevet adskillelige af sådanne perioder med få ugers mellemrum - på trods af at de spiser både sundt, nok til at holde forbrændingen oppe og lidt nok til at de har underskud.
16 år6. juni 2008 kl. 08:32
hej Iakob!
Tusind tak for din besked her i tråden - dejligt at få så lang og uddybende en besked!
Du har jo helt ret i det du skriver og det er da også for det meste sådan jeg prøver at tilrettelægge min hverdag!

Jeg har lige haft en vægtstigning på 300 gram, øv, men sådan er det nu engang når man har PCO, så tager man jo enormt meget på!
Og så har jeg ikke kunnet komme på internettet, så mangler man godt nok denne side allerede, når man en gang har set at den er en god motivationsfaktor!
16 år12. juni 2008 kl. 08:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });