For lidt kcal..

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

For lidt kcal..
Øv nu er min dag snart omme og jeg har ikke fået nok kcal i dag, selvom jeg synes jeg har spist godt...
Gør det noget at man ikke får nok engang i mellem? Jeg har nelig læst herinde at det ikke er godt at få for lidt da det hele ellers går i stå... Jeg er ikke engang klar over hvor meget jeg skal have men under 1000 er i hvert fald for lidt (se dagbog)

Puh jeg kommer nok til at spørge meget herinde, det er nemlig lidt nyt for mig at tælle kcal...
16 år20. maj 2008 kl. 19:40
re: For lidt kcal..
Hej Girasole.
Jeg læste lige i din dagbog, og kan se,at du normalt ligger omkring 1200 kcal på en dag.
Det er faktisk rigtigt flot, og det burde ikke sætte dit vægttab i stå. Dog tror jeg, at du med fordel kan skrue lidt op for indtagelsen af det gode fedt, da det ikke ser ud til, at du får særligt meget af det.
Du kan f.eks. spise nogle nødder eller hælde en smule olie på din salat.
Ud fra din højde og vægt vil jeg også mene, at du sagtens kan indtage flere kalorier end du gør, men det er jo forskelligt fra person til person, hvor meget man har lyst til at skære ned.
Med hensyn til at få kcal nok, så prøv at se dit energiindtag over en længere periode (f.eks. en uge). Der vil jo altid være udsving fra dag til dag, og jeg synes, at det giver et godt overblik at se kcal indtaget over længere tid.
Fortsat held og lykke med dit vægttab.
Venig hilsen Babydyr.
16 år21. maj 2008 kl. 08:32
1000 tak for svaret...

Jeg vil prøve og se om jeg ikke kan få neget mere af det ''gode'' fedt... Jeg kan se jeg får sor meget af de flerumættede fedtsyrer.. Hva kommer de af?
16 år21. maj 2008 kl. 08:36
Øhm sorry dette indlæg skulle vist ligge under kost... Håber i kan bære over med mag... ;)
16 år21. maj 2008 kl. 08:37
Hvis du går ind under Info/Alle varer og klikker på "fedtsyrer" i den lille menu, så får du en tabel over fedtsyreindholdet i alle madvarer.

Vælg "flerumættede" i tabeloverskriften og så sorterer den efter de madvarer som har flest flerumættede fedtsyrer ud af 100 gram.

På den måde kan du sidde og lure hvad der indeholder mest af hvad - også for andre ting som f.eks. kostfibre, der kan findes under kulhyrat-menuen.

Vær opmærksom på hvad varerne indeholder af andre ting. Selvom Nutalla indeholder 8 enkeltumættede fedtsyrer, så er det ikke sundt pga indholdet af mættede fedtsyrer.

Flerumættede fedtsyrer kan komme af forskellige olier og så valnødder. Hvis du spiser mandler eller hasselnødder i stedet får du flere enkeltumættede fedtsyrer.

Og olivenolie indeholder også masser af enkeltumættede fedtysyrer, mens vindruekernolie og solsikkeolie er rig på flerumættede fedtsyrer.
16 år6. juni 2008 kl. 08:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });