ønskevægt

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ønskevægt
Hvordan har i fastsat jere ønskevægt, er det et magisk tal :o) er det efter BMI eller andet?

Jeg har en idé om hvad jeg gerne vil veje ud fra hvordan jeg havde det/så ud da jeg havde den vægt.

Jeg tror min ønskevægt er ca. 10 kg højere end hvad en læge formentligt ville mene jeg burde veje. Men jeg tror jeg vil være glad og tilfreds hvis jeg når den vægt.
16 år24. april 2008 kl. 12:45
re: ønskevægt
Jeg har vist ikke en egentlig ønskevægt. Tror bare jeg stopper når jeg selv synes det ser godt ud. Jeg vil bestemt heller ikke være et skelet, der skal jo også være noget at holde af :) Men inden for den rigtige BMI skal jeg da.
16 år24. april 2008 kl. 14:17
Jeg har fundet min vægt svarende til BMI = 25, som er normalvægt, så der skal jeg MINIMUM ned. Det var vist 75 kg.

Ud over det har jeg via et link, som tidligere er postet her på siden fundet min idealvægt - jeg tror der er flere forskellige beregninger af idealvægt, men jeg fandt i hvert tilfælde en idalvægt på 68 kg.

Og så har jeg lidt tænkt at mit mål nok vil blive et sted der imellem. Det ser jeg på når jeg når så langt. Foreløbigt siger jeg til mig selv at jeg skal tabe 10 kg mere - og så er jeg nede på 71-72 kg. Mon så ikke man godt liiiige vil under de 70. hihi. Nå det ser jeg på til den tid. Jeg har en deadline for at nå de 75 - det skal senest være 13 september (hvor jeg skal giftes til dem som ikke allerede ved det ;-) ). Men ellers regner jeg med at fortsætte så småt derefter og nå ønskevægten - hvad den så end må blive.
16 år24. april 2008 kl. 15:16
Jeg har sat min vægt efter en BMI på 22,5 så jeg ligger ca. midt i intervallet for en normal BMI. Det var egentlig ikke BMI som var afgørende, men for nogle år siden vejede jeg 65 efter et vægttab på 15 kilo og syntes egentlig stadig at der lige manglede lidt. (Jeg tog desværre det meste på igen.) Jeg regner ikke med at få min ungpigekrop igen, men noget der tilnærmelsesvis ligner, derfor har jeg sat min ønskevægt til 60 kilo.
16 år24. april 2008 kl. 15:38
Jeg har sat mig et magisk tal på 74 kg - jeg er 174 cm høj, så det er ligesom udgangspunktet.

Men jeg har også besluttet mig for, at jeg gerne vil lidt længere ned. Jeg kan huske, at der stadig var lidt mave, da jeg for år tilbage sidst vejede 74. Så derfor ville 70 jo være et magisk tal - måske ende på 68-69, så jeg aldrig mere skal op over de 70.

Men når nu jeg (meget snart) runder de 74, så tager jeg det et kilo ad gangen og ser, hvor meget, jeg synes, der skal væk...
16 år24. april 2008 kl. 17:30
Min ønskevægt har jeg fundet ved at kigge påmin vandrejounal....den vægt der er noteret da jeg er 8 uger henne er mit mål - vejede dog 4 kilo mindre inden - så det kan godt ske jeg fortsætter når jeg er kommet i mål. :-)

men nu skal jeg først af med de første 14 mangler 12!!!
16 år25. april 2008 kl. 10:24
Jeg har sat min ønskevægt til et magisk tal cirka midt på BMI skalaens grønne område. Jeg har nemlig sat den til 58 kilo - det giver mig 2 kilo at gøre godt med før der står 60, hvilket jeg så kan se som et advarselssignal. Jeg er kun 165 cm høj.

Min strategi har i den sidste lange tid været at lade mine madvaner gå langsom væk fra kur og over på den mere langsigtede livsstil der vil sikre at vægttabet holder. Jeg taber mig stadig, men ret langsomt. Så det kan være jeg rammer 58 engang i efteråret - eller det kan være jeg finder en balance hvor min vægt ender lidt højere.
16 år25. april 2008 kl. 10:48
Jeg har sat min ønskevægt til 54kg, så vejer jeg 56 kg på motionscenteret vægt og er derved kommet ned på et bmi tal på 25. Jeg tror ikke jeg skal længere ned, men ser på det nå den tid kommer. det var også hvad jeg vejede før jeg blev gravid første gang for 27 år siden.;-)
16 år25. april 2008 kl. 15:26
Jeg måler 171 og vejer i øjeblikket 69, 3 og vil gerne smide omkring 10 kg, så jeg kommer ned i den lave ende af BMI'en, men stopper inden de 10 kg, hvis jeg er tilfreds med spejlbilledet, da det er det absolut vigtigste.
16 år4. maj 2008 kl. 15:56
Jeg måler 172cm, og min ønskevægt er 65kg.
Mit første mål er dog at komme under 70, jeg er på 77,5 nu, og det går lidt langsomt . For ikke så længe siden var jeg på 97kg dog (gravid), så nedad er det da gået...
16 år5. maj 2008 kl. 08:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...