Ny vinkel

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ny vinkel
Ja jeg synes jo lige at mit vægttab står stille eftersom jeg forrige mandag nåede mit delmål på 81,5 og i dag er på 81,7. Så jeg havde lige brug for at se på mit vægttab fra en anden vinkel. Jeg har jo tabt 15 kilo det ved jeg godt, men hvad er 15 kilo egentlig.

Jeg prøvede lige at beregne BMI før og efter. Vidste godt at jeg startede over 30 i BMI - faktisk ca 31 i BMI. Og det er på skalaen betegnet som "Meget overvægtig" eller vist også nogle steder som "Fed". Med den vægt jeg har idag er jeg på en BMI på ca 26. Dvs. 5 BMI-point ned. Det er sgu da meget godt gået. På skalaen hedder det "Moderat overvægtig". Men hvad vigtigst er, så er der kun et enkelt BMI-point ned til normalvægt. Jubiiii. Det er da til at overskue.

Ja undskyld, men jeg havde lige brug for at juble over resultaterne fordi det bare står forbandet stille lige nu.

God kamp alle mand (M/K)
16 år16. april 2008 kl. 10:13
re: Ny vinkel
Tror det er rigtigt fornuftigt at se tingene fra en ny vinkel ind i mellem
16 år16. april 2008 kl. 10:24
Ja det er godt at se det positive frem for det negative. du har gjort det ret godt.
16 år16. april 2008 kl. 10:53
Du har også fået bagdel og overdel adskilt fra hinanden i med en talje.

Du har måttet få syet dit tøj ind.

Og har måttet lægge øre til spørgsmål som: "Har du ikke tabt dig?"
16 år16. april 2008 kl. 13:41
hej karina

dejlig måde at se det på i en stille periode. ;O)
og tillykke med dit flotte resultat.
lise
16 år16. april 2008 kl. 15:40
Hvor er det skønt at du kan vende det negative til det positive i stedet. Det er super flot at have tabt så mange kilo, og nej der er slet ikke så langt igen til at du kan kalde dig for normalvægtig;-)

Godt gået!

Angelica
16 år16. april 2008 kl. 22:00
Tak alle sammen. Og ja Iakob - kommentarerne bliver flere og flere.

En kollega, som jeg ellers ikke havde regnet med at høre fra sagde en dag på vej til frokost "Hvor meget har du egentlig tabt nu?" Det tog jeg som et mega kompliment. Men så forleden dag var jeg da ved at gå helt bagover, da samme kollega sagde: "Du kommer da til at se brand godt ud i den brudekjole".

Og en pædagog i børnehaven kommenterede at jeg så så ung ud. Hmm kommer man til at se yngre ud af at tabe sig.

Det er skønt med de kommentarer. Det er sådan nogle, som får en til at holde gejsten oppe.

Jeg kan da også mærke at jeg er begyndt at kigge på andet tøj. Lavtaljede bukser er pludselig interessante fordi der ikke hænger en delle ud over kanten :-D Men jeg er nu ikke begyndt på de store tøjindkøb endnu. Køber lidt ind imellem som jeg plejer.
16 år17. april 2008 kl. 09:59
Sjovt at du har fået at vide, at du ser ung ud - en af mine venner kommenterede i sidste uge, at han synes at jeg er ved at se helt voksen ud. Det ved jeg så ikke helt, om det er en kompliment :-D
16 år17. april 2008 kl. 14:51
ha ha.. Apropos alder: jeg er pt. lærervikar og efter mit vægttab tror samtlige elever , jeg er 15-16 år!!
16 år17. april 2008 kl. 18:25
Jeg føler mig yngre. Nogle af skavankerne ved fedme ligner lidt dem ved alderdom - ondt i ryggen, dårlig søvn, besvær med at bevæge sig og at det kan være smertefuld at gå eller stå i længere tid af gangen.

De fleste af disse symptomer er enten forsvundet eller formindsket meget.
16 år17. april 2008 kl. 19:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...