Jeg var på diæt sidate år fra september 2007 til december 2007. Jeg ønskede ikke at stoppe, men motivation endte brat, da jeg startede nyt arbejde som rengørings assistent på et sygehus. Men nu har jeg fundet det frem igen. Tabte mig sidst 13.2 kilo. Men har så taget 3 kilo på. Jeg startede sidste mandag, og har tabt mig 2.4 kilo siden. Så jeg er snart tilbage hvor jeg var da jeg startede sidst. Jeg skal tabe mig en 30-40 kilo så jeg høre klart hjemme her. Jeg syndes til tider at med så stort et vægt tab ude i fremtiden at det er totalt uoverskueligt. Hvordan har i andre det?
De bedste hilsner julle99
16 år14. april 2008 kl. 18:46
Frk M (slettet)
#2 af Frk M (slettet)
re: Ja her høre jeg så til
Jeg kan også godt synes at det er uoverskueligt, men jeg sætter mig nogle delmål, det er nemmere at gå til 5 eller 10 kg ad gangen end 35
16 år14. april 2008 kl. 20:06
iakob
#3 af iakob
Mit vægttab var lidt mindre - jeg skulle tabe mig cirka 13 kilo for at ryge ned på normal BMI - men oppe i mit hovede så kunne jeg slet ikke rumme det tal. Jeg troede ikke på det.
Så jeg fokuserede på 1 kilo af gangen. Over 14 dage ville jeg tabe mig et kilo(det var mine delmål) - og det lykkedes mig i en sådan grad at jeg havde et gennemsnitsvægttab på 600 gram om ugen. Så cirka hver 10-12. dag fejrede jeg at jeg kom nogle dage før i mål end beregnet.
Men faktisk fokuserede jeg ikke specielt meget på vægten. Det var en form for belønning - ikke tallet på vægten, men den nedadgående kurve her i madital.
Jeg fokuserede på energiballancen og de andre smileys (undtaget motionssmileyen som jeg først nu er begyndt at se smile sådan regelmæssigt).
Og så fokuserede jeg på trinvist at lave mine madvaner om så jeg spiste lidt sundere - men stadig kunne lide maden. Hvis jeg var startet ud med den menu jeg spiser nu, så tror jeg aldrig jeg var kommet i hus. Nu spiser jeg mange flere grøntsager end dengang. Jeg startede f.eks. ud med en livsstil der sagde at jeg spise lune retter i kantinen hver dag. Det lavede jeg om til at jeg ikke måtte spise lune retter, men tog i stedet en enkelt frikadelle på rugbrød. Senere droppede jeg frikadellerne og andre fede pålægstyper, der kom flere og flere grøntsager til og så videre og så videre.
Jeg har læst en del om sund kost - prøv at surfe forbi altomkost.dk og tag deres kostråd-test. Hvis den brokker sig, så tag tingene et af gangen evt trinvist så du ikke går fra leverposteg med remoulade og ristede løg til broccoli, gulerod og rå snittet kål - men måske starte med at erstatte remouladen med lidt tomat, agurk og rå løg.
Altså.. min fidus var at bryde alt ned i små trin. Ikke bare mit vægttab i et-kilo-mål, men også min livsstilsændring som gik fra super usund, til overordenlig usund, til temmelig usund, til usund, til overvejende usund, til usund om aftenen... hele vejen til overvejende sund til hverdage i en evig ballancegang som sikrer mig et stabilt vægtleje.
16 år14. april 2008 kl. 20:29
lillemand (slettet)
#4 af lillemand (slettet)
velkommen til - jeg tænker i margerine når jeg handler.... 500 g af gangen - har nu tabt 4 pakker fedt :-) når jeg er færdig vil jeg købe de 28 pakker. Kan nok ikke løfte dem - og det motivere mig i den grad.
16 år14. april 2008 kl. 20:43
HelleC74 (slettet)
#5 af HelleC74 (slettet)
Jeg kan virkelig godt forså, at du synes det er uoverskueligt. Sådan har jeg det også!
Det drejer sig altsammen om små valg, HELE tiden. Et skridt af gangen, og så huske at tænke på, hvor stolt og glad man bliver, når man har tabt sig!
Det skal nok gå :)
KH Helle.
16 år15. april 2008 kl. 18:47
bruger slettet
#6 af bruger slettet
Hej Julle Godt at se dig her igen! :) Flot at du har holdt vægten - det er sejt gået! :)
Jeg tror det er vigtigt at sætte delmål som også Frk M skriver. Mine næste 2 mål hedder: "- 3kg" og "komme under 120 kg" (hvert mål skal selvfølgelig give en belønning - IKKE i form af kage mv. men jeg samler på Pandora-kugler) :D Tag ét skridt af gangen og én dag af gangen! :)
PØJ PØJ
16 år18. april 2008 kl. 10:32
annebn (slettet)
#7 af annebn (slettet)
Hej Julle Jeg har samme vægttab som dig foran mig, og kender godt det der med at det virker helt urealistisk nogle gange! Men jeg synes også det er godt at huske på at selv mindre vægttab har rigtig stor betydning for helbredet, selvom men ikke når ned på normalt BMI. KH Anne
Men nu har jeg fundet det frem igen. Tabte mig sidst 13.2 kilo. Men har så taget 3 kilo på. Jeg startede sidste mandag, og har tabt mig 2.4 kilo siden. Så jeg er snart tilbage hvor jeg var da jeg startede sidst.
Jeg skal tabe mig en 30-40 kilo så jeg høre klart hjemme her. Jeg syndes til tider at med så stort et vægt tab ude i fremtiden at det er totalt uoverskueligt. Hvordan har i andre det?
De bedste hilsner
julle99