Jeg tager også på :-(

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg tager også på :-(
Fra torsdag til søndag har jeg trænet hver dag, spist meget fornuftigt, synes jeg selv, men alligevel er vægten steget med 200g pr. dag. Forstår slet ikke noget, er rigtig trist over det. Jeg har indtastet absolut alt hvad jeg har spist, og kun tastet den direkte motion, ikke når jeg har gjort rent gået op af trapper osv.
Hvad skal jeg gøre, er jo meget tæt på at miste motivationen.
Håber i har nogle gode råd.
16 år14. april 2008 kl. 07:05
re: Jeg tager også på :-(
Der kan være rigtig mange grunde til at vægttabet udebliver. Nu kan jeg ikke se ud af dit indlæg hvor længe du har været igang og hvor meget du vejer. Det ville gøre det lidt nemmere at komme med gode råd, men jeg prøver alligevel.

Du skriver at du taster alt det du spiser og det er rigtig godt. Det er så vigtigt for beregningen at dit aktivitetsniveau er valgt rigtigt. Det kan du evt teste ved at taste "motion" ind for en HEL dag. Altså tast ALT hvad du laver på en typisk dag. Og så se om det passer med det aktivitetsniveau du har valgt i profilen. Ellers kan det jo gi fejlberegning.

Jeg gør selv som dig - har checket mit aktivitetsniveau og taster så kun ind når jeg laver egentlig motion.

Hvis ellers dit aktivitetsniveau passer med virkeligheden, så er mit bedste råd at blive ved med det du gør. Hold fast i at overholde kuren med det underskud du skal ha. Og så skal resultaterne nok komme igen. Jeg har selv haft lange perioder - på et tidspunkt 3 uger hvor der INTET skete med vægten - eller ikke ret meget. Men hvis man holder fast så kommer det lige pludselig igen.

Faktisk er det lidt underligt at skrive det her lige nu, for min egen vægt er tilbage hvor den var for 1 uge siden. Så jeg er lidt i samme situation, hvor det står stille igen. Håber jeg selv kan bruge mine råd til noget haha.

Nå men uanset hvad - jeg ved godt at det er en prøvelse for motivationen, men det er NU man har brug for sin viljestyrke. Husk på hvorfor det er du gerne vil tabe dig og hvad du opnår ved vægttabet. Og find evt. målebåndet frem og mål talje, bryst, hofte, lår, overarm - og se om der sker noget på målene (hvis du altså har noget at sammenligne med). Læg mærke til tøj som plejer at sidde stramt, som nu pludselig sidder rigtig godt.

Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke
16 år14. april 2008 kl. 08:18
Du må frem med målebåndet. Det måtte jeg. Det hjalp lidt.

Hvor længe har du trænet? Det har stor betydning. Også hvad du træner. For du øger dine muskler og de er jo som bekendt tungere end fedt. Jeg har faktisk gjort som jeg blevet rådet til af Iakob, lod være med at træne et stykke tid og så være rigtig god til at spise fornuftig. DET gav pote. Jeg har så tænkt mig at starte til træning igen. For jeg kan ikke undvære det. Jeg ville bare se hvor stor betydning det havde at træne. Det har STOR betydning. Men heller tage på af muskler end fedt :)

Og så kan jeg kun sige som Karina. Hæng i, det skal nok komme igen!!! Pøj pøj med det.
16 år14. april 2008 kl. 08:44
Det fremgår ikke om du lige er bgyndt at træne eller du har gjort det i længere tid. Hvis du lige er startet er det ikke kun musklene der bliver større det er kun en lile del af det.

Det er også afgørende at træningen påvirker mængden af blodet i kroppen, hvor meget kulhydrat du deponere i musklerne og din væskebalance, så der er mange ting der spiller ind.Derfor er det et godt råd det med cm- målet
16 år14. april 2008 kl. 13:55
Jeg har trænet i en del år, men det variere meget hvor ofte. For tiden er det kun i weekenden, har simpelhen ikke tid i hverdagende. Men jeg må bare finde det målebånd frem, bare ærgeligt jeg ikke havde målt mig fra starten, så jeg havde noget at sammenligne med.

Jeg har sat mit aktivitetsniveau til "lavt" Jeg er studerende og sidder meget ned til undervisningen, men jeg går en hel del i min fritid.
Hellere forbrænde mere end jeg regner med end omvendt.

Tusind tak for jeres svar, jeg har ikke syndet, men humøret har ikke været i top.
Knus.
16 år14. april 2008 kl. 19:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });