Jeg synes det er et fint udgangspunt at få din veninde med på at i laver mad sammen. Det giver jo også en hel andet hygge sammen.
I går skulle jeg til fødselsdag. Jeg forberedte mig på boller, lagkage, sodavand, flødeskum og kakao. Så tjekkede jeg madital for at se hvad der var den største kaloriesluger så jeg i mit hoved til fødselsdagen havde et lille overblik over hvilken mængde jeg kunne spise og hvad jeg ville vælge at holde mig fra. Jeg spiste en god portion kaloriefattig morgenmad (en smoothie m. jordbær, banan, skovbær og juice og 60 gr. ristet rugbrød m banan). Derefter var jeg opmærksom på at være lidt aktiv inden jeg skulle til fødselsdag. Jeg gjorde f.eks. rent i køkkenet og slog græs og gik en ekstra lang tur med hunden i højt tempo for at få forbrændt nogle ekstra kalorier Så lukkede jeg derefter øjnene og håbede på det bedste.
Og det tror jeg også du er nødt til. Forbered dig inden du skal af sted og nyd så resten. Bagefter kan du så se om der er sket en større eller mindre skade og så rette op på det. Ellers bliver det en besættelse og det skal det jo ikke være. Det var i hvert fald min filosofi inden jeg tog af sted. :)
Jeg kan så sige at jeg trods et lille stykke lagkage et lille bitte stykke is og 3 glas store cola - som jeg puttede isterninger i så det så ud af lidt mere og aftensmad, så havde jeg tabt 200 gram her til morgen :)
#2 af Anette80 (slettet)
Men har været ude at spise, spist hos en veninde. Det med min veninde løste jeg ved at vi handlede og lavede mad sammen, så vidste jeg omtrent hvad jeg fik, når jeg er ude at spise prøver jeg også ca. at finde ud af hvad og hvor meget jeg får. Men jeg har det meget svært med hurtige retter/fastfood, selv fra de steder der reklamerer med at være fedtfattige. Det er lige før jeg hellere vil spise is hvis bare der er vare beskrivelse på, end at spise noget "uden" tal.