Hurra for psykologien :D

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hurra for psykologien :D
De andre dage har jeg vejet mig midt på dagen med tøj på. Det gør min vejning noget ustabil, så jeg besluttede at veje mig om morgenen lige når jeg er stået op og uden tøj på. Og så har jeg besluttet at lave en masse små delmål, så det bliver mere overskueligt at tabe mig. Jeg skrev mit første delmål i går hvor jeg vejede mig med tøj på og i dag vejede jeg mig om morgenen uden tøj på og VUPTI lige over natten havde jeg nået mit første delmål med 1,5 kg :D og selvom jeg VED at det ikke holder at jeg har nået mit mål allerede, så glædede det mig alligevel at få et tillykke med på vejen her til morgen for mit flotte vægttab. Så nu er jeg fuld af kampgejst igen. Samtidig vil jeg sige tak for de gode råd jeg har fået. Det er super med sådan et forum.
Hilsen en rigtig glad Anette79,1 haha...
16 år11. april 2008 kl. 10:46
re: Hurra for psykologien :D
Godt at du er kommet med i kampen igen :)
Det gælder netop om at sætte sig op til vægttabet og hvordan vi finder motivationen er ikke så vigtigt. Godt du har genfundet din !

Pøj pøj, iloene skal nok komme af , det går jo nogen gange stærkere end andre gange :)

16 år11. april 2008 kl. 11:45
Tillykke!

Jeg har også syntes det var noget sjovere med et mål på 1 kilo over 14 dage og så nå den 4 dage før tid end det var med et mål på 1 kilo om ugen og så ligge og rode med en masse skyldfølelelse og forbudte madvarer og "giv den lige en skalle" de 2 sidste dage.

Vægttabet går ganske vist langsommere, men så kan man jo trøste sig selv med at man dels overhovedet ikke har travlt, at vægttabet garanteret alligevel er sundere fordi den er meget mere moderat og at det er nemmere at stå distancen hvis man ikke spurter hele vejen. Altså kur-mæssigt.

Og så giver hyppige mål på 2-3 uger jo også hyppige succes-oplevelser som er en slags brændstof som man kan arbejde videre på. Det hjælper een mindst en uge ind i næste målperiode :-)

Så... tillykke med dit flotte vægttab og tillykke med din nyfundne motivation.
16 år11. april 2008 kl. 13:57
Dejligt! Nu kører det for dig... ;)
16 år11. april 2008 kl. 19:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });