#2 af Pokemom (slettet)
Hvorfor tager jeg på??!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Pokemom (slettet)
hvorfor...
altså iflg. din dagbog har du jo et PÆNT underskud. men muskler vejer jo som bekendt mere end fedt...mit eneste forslag..drik mere vand. Det sætter gang i systemet.
16 år10. april 2008 kl. 19:08
iakob
re: hvorfor...
Hvis du samtidigt med start på slankekur starter mere intensiv træning, så kan det sagtens være du tager på.
Spørgsmålet er også hvor lang tid du har givet vægttabet (efter 5 uger, tager du så stadig på)?
Spørgsmålet er også hvor lang tid du har givet vægttabet (efter 5 uger, tager du så stadig på)?
16 år10. april 2008 kl. 19:29
Anette80 (slettet)
re: Hvorfor tager jeg på??!!
Hmm...nej jeg har ikke holdt slankekuren i mere end 4 uger, for der havde jeg tabt motivationen. Efter 3 uger med intensiv slankekur og 1 uge med lidt sløset slankekur og øget vægt på 3,2 kg, så må jeg indrømme at jeg nåede at tabe motivationen især fordi de to andre jeg var på slankekur med tabte sig helt vildt :o)). Men det kan være at jeg skulle bide tænderne sammen i 5 uger og så se hvad der sker og samtidig drikke en masse vand :)
Mange tak for støtten
Mange tak for støtten
16 år10. april 2008 kl. 19:47
iakob
Jeg tror at hvis jeg var dig, så ville jeg faktisk ikke bide tænderne sammen. Jeg ville lægge blødt ud med et mål på omkring ½ kilo om ugen eller over to uger.
Jeg ville fortsætte min normale motionsniveau (dvs ingenting hvis det var det jeg lavede før kuren) og så spise normalt men tage de mest usunde spisevaner væk. Det burde få din energiballance til at matche et lettere mål.
Jeg har hørt at hvis man har været meget på kur - og haft en del yoyo vægt (du lyder som om du har prøvet det før) så kan det være svært at tabe sig. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men en blød opstart er måske lige det der skal til.
Måske kan det knække nøden uden at knække dig :-)
Jeg ville fortsætte min normale motionsniveau (dvs ingenting hvis det var det jeg lavede før kuren) og så spise normalt men tage de mest usunde spisevaner væk. Det burde få din energiballance til at matche et lettere mål.
Jeg har hørt at hvis man har været meget på kur - og haft en del yoyo vægt (du lyder som om du har prøvet det før) så kan det være svært at tabe sig. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men en blød opstart er måske lige det der skal til.
Måske kan det knække nøden uden at knække dig :-)
16 år10. april 2008 kl. 20:09
Anette80 (slettet)
Ja det kan godt være at du har ret. Det bliver bare så pokkers svært at undvære træning. Jeg er lige blevet så glad for det. Men burde kredsløbstræning ikke være det der skal til for et vægttab? Jeg kunne så droppe styrketræningen.
16 år10. april 2008 kl. 21:29
iakob
Hvis du er glad for det - så fortsæt du bare. Men prøv så at se lidt bort fra dine vejninger (du skal stadig veje dig) - og kik på dine cm-mål i stedet. Dem kan du også skrive ind her på siden (under profil/vægt og så klik på cm - gå ned under grafen og klik på det link der er der).
Kan du huske "Livet er fedt"? Der var een af de få som rent faktisk havde held med at gennemføre en kur, som gjorde det ved intensiv træning. Efter kort tid droppede hun stort set vejningerne fordi hun blev tungere. Men cm-målet... den kunne hun måle sin succes med :-)
Sæt også nye succeskriterier. Få målt din fedtprocent engang imellem. Lav nogle sports- eller motionsmæssige succeskriterier. Meld dig til nogle løb eller andre sportsbegivenheder på det tidspunkt hvor du har sat din vægtmål (august).
Vægten monitorerer du bare. Sæt evt et lavt mål og hold øje med at du spiser næsten det antal kalorier der skal til hver dag for at få det ønskede vægttab (uanset om det kommer eller ej).
Find lige ud af om du skal være særlig opmærksom på at få nok at visse fødevarer hvis du træner intensivt (jeg mener det er protein man skal have mere af - magert kød og magert mælk). Husk at drikke nok.
Kan du huske "Livet er fedt"? Der var een af de få som rent faktisk havde held med at gennemføre en kur, som gjorde det ved intensiv træning. Efter kort tid droppede hun stort set vejningerne fordi hun blev tungere. Men cm-målet... den kunne hun måle sin succes med :-)
Sæt også nye succeskriterier. Få målt din fedtprocent engang imellem. Lav nogle sports- eller motionsmæssige succeskriterier. Meld dig til nogle løb eller andre sportsbegivenheder på det tidspunkt hvor du har sat din vægtmål (august).
Vægten monitorerer du bare. Sæt evt et lavt mål og hold øje med at du spiser næsten det antal kalorier der skal til hver dag for at få det ønskede vægttab (uanset om det kommer eller ej).
Find lige ud af om du skal være særlig opmærksom på at få nok at visse fødevarer hvis du træner intensivt (jeg mener det er protein man skal have mere af - magert kød og magert mælk). Husk at drikke nok.
16 år11. april 2008 kl. 10:16
Anette80 (slettet)
Nå ja. Det kunne jeg jo gøre. Det kan være at det i virkeligheden er den bedste måde at gøre det på. For jeg føler altså jeg er mere aktiv i min slankekur når jeg træner. Rigtig mange tak for de gode råd :)
16 år11. april 2008 kl. 10:52
Hilsen en total desperat Anette