Hej Helle
Det vigtigste du kan gøre er at lade være med at gi op. For nogle uger siden havde jeg også sådan en periode, hvor alt gik i stå. Jeg kunne slet ikke tabe mig. Nåede ikke mit mål i madital og det hele var den rene elendighed. Men jeg forsøgte at holde modet oppe - brugte rose-tråden her på siden også og roste mig selv i skyerne for ikke at gi op og for til stadighed at overholde min kur, så jeg dagligt havde det underskud jeg skulle ha.
En god ide kan også være at hive målebåndet frem og så prøve at måle talje, hofte, bryst, arm og lår. Måske står vægten stille, men derfor kan der godt ske noget med de fysiske mål. Så kan man måske få et lille positivt løft hvis man pludselig kan se at der er sket noget med målene. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du har nogle mål at sammenligne med. Men ellers mål alligevel, for så kan du bruge dem senere.
Og ellers så gælder det om at kigge på de resultater man allerede har opnået. Du har jo tabt 9 kilo ret hurtigt. Måske er det din krops måde at sige: " heeeeyyyy slap lige af - jeg skal lige følge med". Hvis du ikke har tabt dig de sidste 3 uger betyder det jo at du de første 9 uger har tabt i gennemsnit 1 kilo om ugen. Hurtigere må det heller ikke gå. Så mit råd til dig vil være. Glæd dig over dit flotte vægttab og hold fast i kuren - tast din mad her på siden og overhold det planlagte underskud. Så skal du nok begynde at tabe dig igen når din krop er klar til det og når den er overbevist om at det ikke var hungersnød ;-)
Fortsat god kamp.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg har tabt 9 kg i løbet af de sidste 12 uger.
Det vil sige at min vægt har stået HELT stille i de sidste 3 uger, og jeg er ved at blive desperat.
Det er som om at min krop bare har vænnet sig til den mindre mængde mad (logisk nok), men hvordan får jeg fortsat mit vægttab? Jeg vil gerne tabe yderligere 15kg.
Jeg er begyndt til spinning, da jeg ved at motion må være en sikker vej, men hvad med kosten?
Er der nogen der har erfaringer? Min fedtenergi procent ligger omkring de 23%, Protein omkring også omkring 22%, og det daglige kcal indtag er på mellem 1200 og 1700kcal (ofte nede omkring de 1200kcal, som måske er for lidt?)
Nå.. men jeg er godt nok ved at miste gejsten lidt, vil gerne lige have bare et lille vægttab, for at holde motivationen!
Hilsen Helle, som bare IKKE kan komme under 80kg