Vedr skridt

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vedr skridt
Hej allesammen
jeg er førtidspensionist så jeg er hjemme det meste af tiden og jeg skriver ned når jeg f.ex ordner vasketøj, støvsuger, laver mad osv. Men i løbet af dagen går jeg også mange skridt når jeg går lidt rundt herhjemme, som faktisk ikke bliver registreret da det ikke er noget bestemt jeg foretager mig. Har i nogle forslag til hvad og hvordan jeg evt kan registrere det - for det bliver til en masse skriveri, hvis jeg skal skrive hver gang jeg går på wc, går ned i stuen osv.
Håber i kan hjælpe mig :-)
Mvh Vibeke
16 år3. april 2008 kl. 14:41
re: Vedr skridt
Jeg ville notere det som GÅ HUSHOLD - tast et samlet tal pr. dag - f,eks 2 timer - istedet for 5 min. her og 5 min. der
16 år3. april 2008 kl. 17:10
Hej kp08

Tak for dit svar. Det var en god ide - det tror jeg at jeg vil gøre. For det bliver faktisk til en hel del gåen rundt i løbet af en dag.
16 år3. april 2008 kl. 17:21
Jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men har du overvejet at købe en skridttæller. Jeg har forsøgt mig med flere og den bedste var fra apoteket. Du vil nok blive overrasket hvor lidt man går når man går rundt derhjemme, medmindre du har et kæmpehus.
du skal gå 10.000 skridt om dagen for at være sund og 15000 hvis du vil tabe dig.
16 år5. april 2008 kl. 15:57
Hej Kirsten P
Jeg har en skridttæller og det bliver til omkring 7 - 8000 skridt i løbet af en dag - hvis jeg holder mig fornuftigt i gang - og det er derfor jeg godt ville finde ud af hvor meget man så kan skrive på som Gang iforhold til det som man laver i løbet af dagen.
Men tak for dit svar.
Mvh Vibeke
16 år6. april 2008 kl. 21:28
Sevlom jeg har været heinde længe har jeg lige fundet en funktion som jeg ikke har opdaget før. Det kan godt være du har.

når du har en skridttæller kan du indtaste skridtene under profil - mål - skridt. Så kan du taste ind og få det på en graf, hvis du er til sådan noget. Det vil lige være noget for mig. Det ville motivere mig til at konkurrere med mig selv.
16 år10. april 2008 kl. 12:44
Hej Kirsten
Ja den har jeg set og det syns jeg er helt genialt - så kan man holde lidt øje med sig selv og jeg skriver også mine skridt på.
16 år10. april 2008 kl. 18:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });