Det er altid en svær situation - og som single burde jeg jo være den første til at blande mig uden om. Men...
...jeg har en søster, som gerne vil tabe sig. Jeg har flere gange prøvet at hjælpe hende ved at udfordre hende og prøve at få hende med på madital. Men uanset om jeg har været der som en støtte og udfordring, så har det ikke virket, når ikke hendes kæreste vil være med. Så derfor kan jeg af erfaring sige: Det kan godt være, at han ikke selv vil tabe sig, men hvis han ikke i det mindste vil støtte dig i dit projekt, så modarbejder han dig...
Start med at fortælle ham det! Hvis han er lige glad med sit eget helbred, så kan det da være, at det hjælper lidt, at gøre ham bekymret for dig. Men hvis ikke...
... ja, så er det svært. Hvis han har så lidt tro på sig selv og på dig, at han ikke tror på, at i kan tabe jer, hvis i vil. Ja, så kan i heller ikke. MEN: Så er der én mulighed tilbage - det er at vise ham, at du er stærkere end han er. Det er at lade ham spise sin kage selv. Lade ham lave mad selv, hvis han ikke vil have det sunde, du har planlagt. At lade ham kede sig, mens du dyrker motion...
...kort sagt: Bevis, at du kan. At du er stærkere end ham. Prøv at vis ham, at du faktisk kan tabe dig ved at være den stærkeste og den sejeste i en måneds tid. Så kan han se, at du har tabt dig et kilo eller to. At du har ret. At det virker. Så kan det være at han vil med...
...hvis han ikke vil med? Så har du jo lige bevist, at du godt kan uden ham. Så skal du bare have nogen andre til at bakke dig op. Vi er der!!! Og det har du forhåbentlig også andre venner der er.
Du kan ikke tvinge ham til at tabe sig. men du kan vise ham, at du kan gøre det selv!!!
Og så vil jeg love dig, at hvis han er en rigtig mand, så vil han ikke have det hængende på ham, at du er så meget sejere end han er. Så kommer han efter det...!!!
#2 af claus (slettet)
Læste herinde at andre havde tilsvarende problemer med deres mænd/kærester