frustration

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

frustration
I går indtog jeg 650 kca og løb 5 km. - alligevel viser vægten idag 1,4 kg !!!! mere end i går morges. Hvor tit er det i grunden klogt at veje sig?
16 år14. marts 2008 kl. 08:01
re: frustration
Vægten kan sagtens svinge så meget - jeg har været ude for udsving fra dag til dag på 2,5 kg. Det skyldes bl.a. mængden af vand i kroppen, mængden af mad i tarmsystemet osv.

Der er mange der vejer sig hver dag, men det kræver at du kan se igennem fingre med sådan en pludselig stigning fra dag til dag og tænke med dig selv, at om et par dage passer det igen. Jeg foretrækker at veje mig hver dag, da jeg så kan se hvordan den overordnede kurve er på vej nedad, selvom der er spring imellem, der ikke virker logiske.

Men hvis du går og bliver frustreret over den slags spring, så synes jeg, at du skal nøjes med at veje dig en gang om ugen for så er chancen for de helt voldsomme udsving ikke så stor.
16 år14. marts 2008 kl. 08:07
Jeg er helt enig med Claus. Det kan være rigtig frustrerende. Men det skal man se igennem fingre med - kan man ikke det skal man ikke veje sig hver dag. Hvis du alligevel gør det og har sådan en dag, så kig på vægtkurven og se at der alligevel er en faldende tendens over en længere periode og glem så den vejning der gav et spring op og vent og se - om et par dage er du nok nede på "kurven" igen.
16 år14. marts 2008 kl. 08:21
Jeg vejer mig også hver dag - og skriver ind hver dag. Jeg synes det betyder at man nemmere kan vurdere tendensen i kurven, man skal bare huske altid at se den mindst over 2 - helst 4 uger og hele maditalperioden.. Så bliver springene mere utydelige og den generelle hældning mere tydelig.

Jeg går til step hver mandag - har gjort det hele vinteren og det sker tit at jeg netop om tirsdagen har en top på min kurve. Jeg tror det er vand. Det er også lidt irriterende fordi toppen stadig kan være der onsdag - på vejedagen :-)
16 år14. marts 2008 kl. 09:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });