#2 af claus (slettet)
Mit navn er Tommy, og jeg vil gerne tabe 20 kg.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+claus (slettet)
re: Mit navn er Tommy, og jeg vil gerne tabe 20 kg.
Hej Tommy
Velkommen til - og held og lykke med planen ;-)
Der skal nok være nogen herinde til at hjælpe med gode råd og motivation. Og så hjælper det jo i sig selv at få sat tal på tingene - især hvis man er lidt konkurrencemenneske :-)
/Claus
Velkommen til - og held og lykke med planen ;-)
Der skal nok være nogen herinde til at hjælpe med gode råd og motivation. Og så hjælper det jo i sig selv at få sat tal på tingene - især hvis man er lidt konkurrencemenneske :-)
/Claus
16 år2. marts 2008 kl. 15:08
TommyBerg78
Mange tak Claus, held og lykke med din egen plan, det lyder ambitiøst at rykke planen en måned frem. Jeg skal nok holde lidt øje og kommentere din dagbog.
God kamp
Mvh Tommy.
God kamp
Mvh Tommy.
16 år2. marts 2008 kl. 15:31
veile
Hej Tommy
Det bliver spændende at følge en af dem som mener at man bare skal tage sig sammen ;-)
Det er dag 5 jeg selv indtaster, og indtil videre siger regnskabet at jeg skulle have tab 1,1Kg men i virkeligheden har jeg taget 300g på. Så helt enkelt er det nu ikke......
Det vil sikkert vise sig at du er en god taber (er mænd vist som regel) Held g lykke med projektet
veile:-)
Det bliver spændende at følge en af dem som mener at man bare skal tage sig sammen ;-)
Det er dag 5 jeg selv indtaster, og indtil videre siger regnskabet at jeg skulle have tab 1,1Kg men i virkeligheden har jeg taget 300g på. Så helt enkelt er det nu ikke......
Det vil sikkert vise sig at du er en god taber (er mænd vist som regel) Held g lykke med projektet
veile:-)
16 år2. marts 2008 kl. 18:58
bruger slettet
re: Mit navn er Tommy, og jeg vil gerne tabe 20 kg
Go for it tommy! :O) skal selv tabe mig 19kg endnu, så vejer jeg 70 (og er 175 høj) - det burde være en god vægt :) held og lykke! you can do it.
16 år2. marts 2008 kl. 20:06
kp08
Vi behøver ikke andre til at slå os oven i hovedet - det er vi rigtige gode til selv.
Men her i madital er vi rigtige gode til at motivere og opmuntre - det er bare super dejligt.
Men her i madital er vi rigtige gode til at motivere og opmuntre - det er bare super dejligt.
16 år2. marts 2008 kl. 20:57
iakob
Velkommen til.
Du lyder jo som en stærk fyr som ved hvad du vil - og du skal nok lykkes. Det lyder meget fornuftigt alt hvad du siger om livsstil og den slags - minder meget om hvad jeg selv har sagt og ment (og stadig siger og mener) ;-)
Du er vist også lidt af en provokatør. De fleste kan ikke bare tage sig sammen og tabe sig. Det har intet med hykleri at gøre. De fleste har brug for at klynke lidt når det går skidt og de har det svært - og hvad de har brug for er nogle venlige ord, et par råd og lidt motivation.
Hvis man ikke kan give dem det, så er det - som du selv foreslår - nok bedst ikke at sige noget ;-)
Nå men.. jeg synes i hvert tilfælde at du har lagt ud i flyvende stil. Stærkt gået det med ægget.
Lad mig høre... trøstespiser du? Altså før kuren? Du virker ikke som een der har trøstespist.
Skulle det på et tidspunkt knibe med motivationen eller skulle vægttabet på trods af eksemplarisk livsstil og masser af kalorieunderskud lade vente på sig - så husk at dette også er stedet hvor vi henter motivation og bitcher lidt over hvor unfair ting er.
Husk også på at vi alle har perioder hvor vægttabet bare ikke manifesterer sig uanset hvad vi så gør. Det hjælper ikke at spise endnu mindre og motionenere mere (hvis man da ellers har en fornuftig kur/livsstil) - det som hjælper er tiden. Men den tid kan være ret svær at komme igennem.
Du lyder jo som en stærk fyr som ved hvad du vil - og du skal nok lykkes. Det lyder meget fornuftigt alt hvad du siger om livsstil og den slags - minder meget om hvad jeg selv har sagt og ment (og stadig siger og mener) ;-)
Du er vist også lidt af en provokatør. De fleste kan ikke bare tage sig sammen og tabe sig. Det har intet med hykleri at gøre. De fleste har brug for at klynke lidt når det går skidt og de har det svært - og hvad de har brug for er nogle venlige ord, et par råd og lidt motivation.
Hvis man ikke kan give dem det, så er det - som du selv foreslår - nok bedst ikke at sige noget ;-)
Nå men.. jeg synes i hvert tilfælde at du har lagt ud i flyvende stil. Stærkt gået det med ægget.
Lad mig høre... trøstespiser du? Altså før kuren? Du virker ikke som een der har trøstespist.
Skulle det på et tidspunkt knibe med motivationen eller skulle vægttabet på trods af eksemplarisk livsstil og masser af kalorieunderskud lade vente på sig - så husk at dette også er stedet hvor vi henter motivation og bitcher lidt over hvor unfair ting er.
Husk også på at vi alle har perioder hvor vægttabet bare ikke manifesterer sig uanset hvad vi så gør. Det hjælper ikke at spise endnu mindre og motionenere mere (hvis man da ellers har en fornuftig kur/livsstil) - det som hjælper er tiden. Men den tid kan være ret svær at komme igennem.
16 år3. marts 2008 kl. 10:43
TommyBerg78
Tak for dit indlæg, iakob, Ja, jeg er nok lidt af en provokatør, og jeg syntes også det er stærkt gået at jeg ikke har spist slik i 4 dage nu.
Jeg er ikke typen der trøstespiser, jeg har bare levet afslappet uden så meget motion de sidste 6 år, og det har jeg så betalt "prisen" for ved at tage 20 kg på, jeg troede ikke jeg kunne tage på da jeg altid har været slank. Jeg tror jeg en enkelt gang før overvejede at tabe mig, men jeg ville hellere spise mit slik, da jeg elsker det.
Nu har jeg så taget beslutningen, og jeg er lidt af et konkurrence menneske og jeg er selv min hårdeste dommer. Jeg kan ikke forestille mig at jeg knækker nakken, dette er også en af grundende til at jeg provokere, det vil gøre det svære for mig at trække det i land hvis jeg lige pludselig fortryder.
Og hvad jeg selv kan se på din profil at det også går rigtig godt for dig, tillykke med det. Og held og lykke med de sidste kilo
Mvh Tommy
Jeg er ikke typen der trøstespiser, jeg har bare levet afslappet uden så meget motion de sidste 6 år, og det har jeg så betalt "prisen" for ved at tage 20 kg på, jeg troede ikke jeg kunne tage på da jeg altid har været slank. Jeg tror jeg en enkelt gang før overvejede at tabe mig, men jeg ville hellere spise mit slik, da jeg elsker det.
Nu har jeg så taget beslutningen, og jeg er lidt af et konkurrence menneske og jeg er selv min hårdeste dommer. Jeg kan ikke forestille mig at jeg knækker nakken, dette er også en af grundende til at jeg provokere, det vil gøre det svære for mig at trække det i land hvis jeg lige pludselig fortryder.
Og hvad jeg selv kan se på din profil at det også går rigtig godt for dig, tillykke med det. Og held og lykke med de sidste kilo
Mvh Tommy
16 år3. marts 2008 kl. 13:56
Mit navn er Tommy, jeg bliver 30 om 18 dage og er træt af at holde mig selv for nar. Mit hustru og mine svigerforældre har været på den ene kur efter den anden, hvor jeg dog har valgt at æde/spise som jeg plejer, jeg giver ikke meget for kurer, det eneste der holder er en livsstilsomlægning, den har jeg dog først været klar til at gå i gang med nu, hvor det lige skulle være for 3 dage siden ved jeg ikke. Noget af grunden kan måske findes i at min hustru er ved at tabe sig ved hjælp af atkins (Som faktisk virker for hende) og til dels også fordi de vil løbe eventyrløb på arbejdet, og i det at jeg tidligere har gennemført et marathon, kan jeg ikke rigtig sige nej tak til sådan en udfordring selvom jeg er 20 kg tungere end sidst jeg gennemførte (Det lød flot, jeg har kun gennemført en)
Jeg elsker allerede dette site, det er så nemt at holde øje med hvad man propper i hovedet og man får virkelig synliggjort ens tidligere synder, (Især når man føler sult til dagligt), Jeg elsker sukker og har virkelig følt jeg har været afhængig, hver gang jeg gik igennem vores brøggers har jeg spist et par poser af sønnikes haribo slikposer (De små på 8g) eller lige nuppet en is, måske lidt chokolade i køleskabet. På arbejdet har jeg ry for at være den store kagespiser, det er altid mig der får/tager overskudsstykkerne. Men i Torsdags på arbejdet fandt jeg denne side. Jeg havde på det tidspunkt kun spist en tallerkenfuld havregryn derhjemme så jeg kunne stadig nå at starte i Torsdags, da der senere var marcipan-påskeæg på arbejdspladsen, ville jeg stå imod, jeg lagde et på mit bord efter jeg havde modstået i 2 timer, jeg sad og kiggede på det resten af dagen, og gav det til min kollega da jeg tog hjem. En kæmpesejr, havde jeg ikke set denne side, havde jeg som minimum spist 5-7 æg men i stedet gav jeg et enkelt til en kollega.
Jeg har tænkt mig at være synlig på dette forum, klappe folk på skulderen når de klare sig godt, måske undlade at sige noget hvis folk hykler, for der er sku kun en der kan gøre for at man ikke taber sig, men folk kan have forskellige grunde til at gå ned. Jeg vil ikke være bleg for at skrive at jeg vil ikke tilgive mig selv hvis jeg ikke er på den sunde linie omet halvt år, og forhåbentligt 20 kg lettere, jeg håber på at have tabt minimum 10 kg d. 1 maj, det skulle jeg gerne kunne nå.
Folk skal være velkommen til at svine mig til hvis jeg ikke kan tabe mig, dette er mit første reelle forsøg på at tabe mig, og min holdning har altid været at det er et spørgsmål om indstilling. Jeg legede for 10 år siden med tanken om at tage 20 kg på "for sjov" bare for at tabe dem igen. Nu har jeg så taget 20 kg på, dette har ikke været for sjov, men pga. jeg har været for lad.
Nu skal jeg så vise, primært mig selv, at man kan tabe 20 kg, hvis man vil. og jeg opfordre alle til at hakke på mig hvis jeg ikke holder det. Jeg har dog indset at det er så nemt at lade være, så derfor fred være med overvægtige mennesker der ikke har motivationen den dag i dag. Jeg har aldrig oplevet chikane pga. min overvægt, da jeg jo ikke er decideret fed, dog var der en der kaldte mig tyk sidst jeg var til Volleyball. Det kan han ikke kalde mig om 6 måneder.
Held og lykke til alle, jeg håber jeg finder et par stykker herinde som vil holde øje med mig og som jeg selv kan holde øje med, sådan at vi kan klappe hinanden på skuldrende.
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg er imponeret over hvad nogen folk har tabt sig, et stort tillykke til folk der har formået at vende den dårlige vane til en livsstil hvor man tæller en masse kalorier.. God Kamp til alle
Mvh. Tommy