#2 af Frede123 (slettet)
For hurtig vægttab?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Frede123 (slettet)
re: For hurtig vægttab?
Det er jo svært at svare på hvis man ikk ved hvordan du spiser
16 år27. februar 2008 kl. 21:52
veile
Det er ikke unormalt at tabe sig meget den første uge. Det er mest vædske som kroppen har tilbageholdt.
Hvorvidt du gør noget forkert kommer jo meget an på hvad du spiser. Hvis du har skåret kraftigt ned for kulhydrater kan du få abstineneser (jeg bliver selv så syg, at det føles som influenza)
Hvorvidt du gør noget forkert kommer jo meget an på hvad du spiser. Hvis du har skåret kraftigt ned for kulhydrater kan du få abstineneser (jeg bliver selv så syg, at det føles som influenza)
16 år28. februar 2008 kl. 10:19
bruger slettet
Spiser du overhovedet noget?
For det kan godt være du taber dig hurtigere hvis du ikk spiser, men du tager det hele på igen bagefter. Måske skulle du få fat i en kostplan, det er den mest sikre måde. Og desuden bliver du heller ikke svimmel når du får den rette mængde mad jo.
Grunden til at du måske blev dårlig kan også være fordi kroppen ikke har fået så meget sukker som den plejer, så kan man i hvert fald blive ret så dårlig. Det gjorde jeg da jeg gik på kur og stoppede med at spise slik osv.. Men måske skal du bare trappe ned på sukker, så du ikke bliver så dårlig over det. Eller spis kiwi, vindruer eller jordbær, der er en god omgang frugtsukker i, og det er sundere for kroppen.
For det kan godt være du taber dig hurtigere hvis du ikk spiser, men du tager det hele på igen bagefter. Måske skulle du få fat i en kostplan, det er den mest sikre måde. Og desuden bliver du heller ikke svimmel når du får den rette mængde mad jo.
Grunden til at du måske blev dårlig kan også være fordi kroppen ikke har fået så meget sukker som den plejer, så kan man i hvert fald blive ret så dårlig. Det gjorde jeg da jeg gik på kur og stoppede med at spise slik osv.. Men måske skal du bare trappe ned på sukker, så du ikke bliver så dårlig over det. Eller spis kiwi, vindruer eller jordbær, der er en god omgang frugtsukker i, og det er sundere for kroppen.
16 år22. marts 2008 kl. 12:08
iakob
Som Frede siger så er det svært at råde dig, når du ikke skriver noget om hvordan du spiser.
Men i første omgang vil jeg da også tro at det har noget med blodsukker at gøre. Hvad spiser du af kostfibre og kulhydrater? Får du nok af de to ting ifølge info-siden? Hvad er dit daglige energiindtag på og hvad er din målsætning målt i kilo pr uge?
Men i første omgang vil jeg da også tro at det har noget med blodsukker at gøre. Hvad spiser du af kostfibre og kulhydrater? Får du nok af de to ting ifølge info-siden? Hvad er dit daglige energiindtag på og hvad er din målsætning målt i kilo pr uge?
16 år22. marts 2008 kl. 20:29
Frk M (slettet)
Jeg tabte selv 4 kg den første uge (før jeg begyndte at skrive herinde)
Tror ikke det er unormalt hvis man er meget overvægtig
Tror ikke det er unormalt hvis man er meget overvægtig
16 år23. marts 2008 kl. 10:29
Jeg er begyndt på kur i mandags, og er bange for at jeg taber mig for hurtigt (ved godt at det måske er et luksusproblem).
Jeg vejede 122,8KG men er allerede i dag 3 dage senere faldet til 118,4 - altså 4,4 KG!!
I morges da jeg kom på arbejde var jeg virkelig svimmel og følte at jeg var ved at besvime, så jeg tog en kakaomælk hvorefter jeg fik det godt igen - gør jeg noget forkert?