Puha den er faktisk svær, for det kan jo være besværligt at finde ud af hvad der kan være skyld i den manglende appetit men jeg kan udmærket forstå din bekymring, det virker da ikke som normal adfærd.
Nu ved jeg ikke hvor meget man kan snakke med børn på 4,5år om sådan noget, men du må prøve at spørge ham hvorfor han ikke vil have maden og forklare ham at det er vigtigt at spise.
Prøv at få ham til at spise nødder evt, eller giv ham figenstænger, bananer, rosiner og andre energiholdige snacks. Lad den slags stå fremme i huset så han altid kan gå og småspise HVIS han nu skulle blive fristet pludselig. Og sørg for at det han drikker er energiholdigt. Giv ham juice, mælk, kakao og smoothies så han kan få nogle kalorier den vej.
Måske vil han få mere lyst til maden hvis han selv er med til at lave den? Prøv at finde en kogebog til børn og sig at han skal vælge nogle ting i kan prøve at lave sammen, det kan være at han så bliver mere åben overfor det?
Hvis stadig det ikke hjælper, så ville jeg nok opsøge en anden læge til at se på ham...
#2 af bruger slettet
Hans aftensmad består af en lille bitte smule ris eller en lille kartoffel, til tider kan jeg få ham til at spise en smule grønt også!!!
Jeg har været til lægen med ham, men lægen siger at jeg ikke skal bekymre mig så længe han er aktiv, og det er han altså, men samtidig er han meget tit sur og gnaven, hvilket jeg giver kosten skylden for!!!
Jeg er egentlig ligeglad med hvad lægen siger, for jeg kan se han taber sig og det er sq ikke særlig rart, slet ikke når hans 2 yngre søskende bare bliver ved med at tage på!!!
Hvad ville i gøre??? og har i nogle gode ideér til noget godt og sundt fedende kost!?!