Jeg tror du maa vaebne dig med taalmodighed - hvis din mave er blevet afhaengig af aff-middel, tager det nok sin tid at faa den til at arbejde selv igen.
Det foerste du maa goere er vel at smide de resterende piller ud, saa du ikke bliver fristet igen.
En veninde var gravid og tog derfor noget naturligt affoerende hver dag - kan ikke huske hvad det hed, men det var noget hun skulle drikke, og hun fik det paa apoteket. Det er altsaa saa mildt at man maa tage det hver dag - maaske kunne det vaere godt i en overgangsperiode, indtil maven kan klare det selv igen?
I mellemtiden maa du som du ogsaa goer spise rigeligt med groent, fibre osv.
Gode og fiberrige madvarer er fx
Stort set al frugt og groent
Vegetabilsk ikke opvarmet olie pa fx salat eller groensager
Havregryn
Toerret frugt (figner, abrikos og isaer svesker)
Hoerfroe - fx blandet i en hjemmelavet muesli
Rugbroed / fiberbroed / fuldkornsprodukter
Baelgfrugter (boenner, linser, kikaerter)
Ting man skal undgaa:
Hvidt broed, hvid pasta og ris
banan
Animalsk fedtstof (smoer, margerine)
Men vigtigst af alt er nok taalmodigheden - det tager tid at hele, naar man har faaet oedelagt sit system. Det er dog allerede et kaempeflot skridt at du kan "snakke" om det herinde, saa du skal nok faa taemmet den hest!
#2 af lomm (slettet)
Hvordan hulen kommer jeg væk fra dem uden at min mave går helt agurk. Har nogle et godt råd ?? Jeg synes jeg spiser grønt og fibre og drikker rigeligt væske...men det hjælper altså ikke. Jeg skal og vil op på hesten igen og er 100 % opsat på at komme ud af det her som en normalvægtig glad pige/kvinde. Det har været lidt af en overvindelse at skrive om , men jeg tror åbenhed er med til at hjælpe mig :)