Bmi kan ikke bruges som andet end rettesnor for gennemsnitsbefolkningen, intet andet hvilket efter mit synspunkt er rimeligt logisk. Men læs denne artikel, det er det nyeste om bmi og siger vist rimeligt meget alt.. :-)
go.tv2.dk
#2 af Wolfgirl (slettet)
Jeg har lige været gravid og fik derfor lidt rigeligt mange kg på sidebenene. Nu er jeg jo så igang med at tabe dem igen og det går ganske forrygende og helt af sig selv.. (Hurra for amning) har tabt 15 kg på 3 mdr. :)
Jeg vejer nu 75,6 kg og er 172 cm høj. Det giver mig et BMI på 25,9. Det er jo så under kategorien overvægtig.
Men hvis man kigger på min krop uden at vide noget om min vægt er der jo ingen der vil putte mig under den kategori. Jo der er da stadig lidt babymave og en delle på siden, men ellers har jeg smidt 10 cm om hoften og 15 om taljen.
Jeg har altid været meget tung rent vægtmæssigt selv om jeg har været slank og pæn.
Så jeg undrer mig så bare over hvor meget jeg så egentligt kan bruge den bmi udregning til.. Er det ikke vigtigere at kigge på kroppen og se på hvordan den ser ud??
Men så må jeg jo bare glæde mig over at der kun er 2 kg tilbage før jeg ikke længere er overvægtig.. :)