Vægten står stille.

Du læser en tråd i debat > off topic

Vægten står stille.
Jeg har været på kur i to måneder nu, og vægten står fuldstændig stille. (Jeg er 168 høj, og vejer 58 kg). Jeg motioner dagligt, og har et kcal indtag på 1200. Hvad sker der???
12 år30. september 2012 kl. 21:26
re: Vægten står stille.
Min første tanke er: Hvorfor vil du tabe dig? Og i så fald: Hvor meget?

Jeg er selv 2 cm højere end dig, og jeg skal indtage mindst 1280 kcal pr. dag bare for at kroppens basalstofskifte skal kunne fungere. Så min første indskydelse er, at din krop er gået i "overlevelses"-mode, fordi den ikke vil tabe sig yderligere.

Citat:
"Det sker typisk, at når man rigtig gerne vil tabe sig, så giver man den gas med meget lidt mad og meget træning lige med det samme - fordi man gerne vil have det går hurtigt. Det er alt for stor en omvæltning for kroppen, så den går i overlevelsesmode - fordi den føler, at den bliver truet på overlevelse ved så stor en belastning.

En naturlig forsvarsmekanisme er så at sænke stofskiftet, fordi det er generelt ikke ligger i vores gener at tabe os, men lagre energi - hvis nu der skulle komme en periode med sult. Det er, hvad din krop gør lige nu - tror, at du sulter, så derfor gemmer den på al den energi den kan. Så selvom du formentlig bruger mere energi, end du indtager, vil dine hormoner modsætte sig et vægttab."
12 år30. september 2012 kl. 23:12
re: Vægten står stille.
Jeg tror altså at det har noget at gøre med at din krop får for lidt brændstof og så det faktum at du ikke har ret meget at tabe af mere. Du er jo normalvægtig, så strengt taget behøver du ikke tabe dig mere og det ser heller ikke ud til at din krop har "lyst" til at tabe sig mere.

Hvis du alligevel er utilfreds og synes at du har for meget hist og pist så vil jeg anbefale dig at dyrke noget motion hvor du kan stramme op.
12 år1. oktober 2012 kl. 11:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });