maven laver knuder

Du læser en tråd i debat > off topic

maven laver knuder
Jeg har i ca 10 uger været igang med mit vægt tab. Har den sidste uge eller 1½ øget mit proteinindtag, for at holde mig mæt i længere tid - og det har virket upåklageligt.

Men i samme periode har jeg haft problemer med en meget træg mave.
Kan dette hænge sammen - nogen erfaringer? Og hvordan kan jeg afhjælpe det? Drikker masser og væske, spiser lidt groft brød og masser af frugt og grønt.
12 år27. september 2012 kl. 22:00
re: maven laver knuder
Det kan meget vel hænge sammen. Du skal sørge for at få godt med kostfibre og drikke MASSER af vand.

Maven skal selvfølgelig lige finde du af det kostskifte, der er sket, men ellers så er ovenstående godt mod træg mave.

Hvis det ikke virker, så kan du jo spise små mængder af nogle af de fødevarer som virker afførende.
12 år2. oktober 2012 kl. 22:09
Jeg vil bare gøre opmærksom på, at man også kan få for mange fibre og spise for grov kost. Især hvis man ikke drikker vand nok. Motion, f.eks. løb eller en rask gåtur kan også hjælpe på peristaltikken, så det hurtigt kommer igennem systemet.
12 år2. oktober 2012 kl. 23:29
Ja, fibre uden vand = gør virkelig ondt!

Det kan faktisk skyldes rigtig mange ting, det der med at maven gør knuder, så du må prøve dig frem og går det helt galt, så er Magnesia (afføringsmiddel) anbefalelsesværdigt. Man bliver ikke afhængig af det og det virker. Ved det fordi jeg tager medicin der giver stop i systemet :-s

Men prøv de andre ting først ;-)
12 år3. oktober 2012 kl. 08:43
Da jeg i forrige uge havde problemer med maven snakkede jeg med en sygeplejerske som sagde, at havregrød, en enkelt banan eller et revet æble var rigtig gode "maveproblemsstoppere" både når der kom for meget og for lidt ud (så at sige). Og så selvfølgelig masser af vand :)
12 år3. oktober 2012 kl. 10:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });