#1 af KatiaK (slettet)
Væskeophopninger
Du læser en tråd i debat > off topicKatiaK (slettet)
Væskeophopninger
Er mit problem - tager vandrivende medicin, men kunne godt tænke mig for at slippe for både medicin og væske i kroppen, kender nogen til problemet? Og har fundet en bedre løsning end medicin?
12 år1. juli 2012 kl. 11:54
Nuseren (slettet)
re: Væskeophopninger
Det lyder som mere vanskeligt for dig at få væsken ud af kroppen end normalt. - Hvorfor tager du medicin for det, og hvilken? Hvor får du væskeophobninger? :)
12 år1. juli 2012 kl. 12:28
calcit
der findes forskellige slagt te - selv har jeg kun erfaring med hybente......det virker....
12 år1. juli 2012 kl. 13:25
KatiaK (slettet)
Hyben te?! Det var jeg ikke klar over! Der findes et hav af vanddrivende te, men alle dem jeg har prøvet smager rigtig grimt! Og hyben te smager jo godt, så det vil jeg prøve! Tak for tippet ;)
12 år1. juli 2012 kl. 16:19
KatiaK (slettet)
Alt medicin har mere eller mindre bivirkninger, desværre.
Jeg er nødt til at tage medicin, som har den uheldige bivirkning at binde væske i kroppen, og så skal jeg tage så vandrivende medicin for at ikke døje med bl.a. hævede finger, som gør nærmest ondt, og kan ikke bruges til ret meget ; )
Jeg er nødt til at tage medicin, som har den uheldige bivirkning at binde væske i kroppen, og så skal jeg tage så vandrivende medicin for at ikke døje med bl.a. hævede finger, som gør nærmest ondt, og kan ikke bruges til ret meget ; )
12 år1. juli 2012 kl. 16:26
Girl next door
Jeg bøvler også med væskeophobninger pga medicin.
Når det spænder godt i huden og jeg er helt hævet hist og pist, så drikker jeg rigtig meget vand. Det hjælper som regel.
Jeg ved jo ikke, hvor slemt dit er, men måske det er et forsøg værd - om ikke andet så evt. som et supplement til at drikke hybente.
Er du forresten opmærksom på, at der er visse madvarer og madretter, der også gør at du binder mere væske i kroppen?
Når det spænder godt i huden og jeg er helt hævet hist og pist, så drikker jeg rigtig meget vand. Det hjælper som regel.
Jeg ved jo ikke, hvor slemt dit er, men måske det er et forsøg værd - om ikke andet så evt. som et supplement til at drikke hybente.
Er du forresten opmærksom på, at der er visse madvarer og madretter, der også gør at du binder mere væske i kroppen?
12 år2. juli 2012 kl. 10:50
calcit
ja, eks, hamburgerryg gør jeg hæver op....Fredsted laver en god hybente skal kan købes hos Superbest og vist også nu hos Søstrene Grene. Jeg har i hele mit forløb lavet en kande om dagen med 2 breve i.
Jeg har her i varmen altid hævede ankler og fødder der ikke kan være i mine sko.
Jeg har her i varmen altid hævede ankler og fødder der ikke kan være i mine sko.
12 år2. juli 2012 kl. 22:02
bruger slettet
Salt binder væske. Både té og kaffe skulle virke vandrivende generelt. Jeg hæver især op, når jeg går langt. Aner ikke hvorfor... held og lykke :)
12 år10. september 2012 kl. 11:27
Kvolbæk (slettet)
Hej KatiaK
Jeg vil bare lige hører om du har prøvet teen og hvad du synes.
Jeg er 25 år og døjer rigtig meget med væskeophobninger. og tager derfor også vanddrivende medicin. Mit kommer i ryk på ca. 8-10 kg og da det var allerværst tog jeg 18 kg på i væske på 5 uger. Og jag har virkelig svært ved at komme af med det igen. Dette har også resulteret i alt jeg nu vejer ca. 25 kg mere end jeg gjorde for 2 år siden.
Men nok om mig vil bare rigtig gerne hører om det har hjulpet dig at drikke hybente?
Jeg vil bare lige hører om du har prøvet teen og hvad du synes.
Jeg er 25 år og døjer rigtig meget med væskeophobninger. og tager derfor også vanddrivende medicin. Mit kommer i ryk på ca. 8-10 kg og da det var allerværst tog jeg 18 kg på i væske på 5 uger. Og jag har virkelig svært ved at komme af med det igen. Dette har også resulteret i alt jeg nu vejer ca. 25 kg mere end jeg gjorde for 2 år siden.
Men nok om mig vil bare rigtig gerne hører om det har hjulpet dig at drikke hybente?
12 år14. oktober 2012 kl. 19:55
calcit
Det her er jo af voldsom grad som kræver lægelig bistand....almindelige væskeophobninger på et par kilo kan give rigeligt ravage....8-10 kilo kræver vist noget helt andet end hybente...
12 år15. oktober 2012 kl. 01:14