Ændringer i forhold til vægttab

Du læser en tråd i debat > off topic

Ændringer i forhold til vægttab
Hvad har du skullet ændre i forhold til at tabe dig?

Jeg har f.eks. skåret ned på slik, kager, is, chokolade og ændret min kost, så der er mere fedt af den gode slags, flere proteiner og færre kulhydrater i forhold til førhen.

... og mange andre ting også, men kunne godt tænke mig at høre, hvad I andre har ændret for at det kan lade sig gøre for jer, at I taber jer?
12 år11. juni 2012 kl. 17:36
re: Ændringer i forhold til vægttab
Jeg spiser stadig alle de jeg godt kan lide.. Også is, chokolade osv. Jeg passer det bare ind i mit kalorieforbrug. På den måde skærer jeg også automatisk lidt ned på søde sager, fordi jeg ellers ville være ret sulten resten af dagen.. Også ved jeg hvor meget overforbrug jeg kan nå at redde med motion. Det er den eneste måde jeg kan få det til at fungere på.. Hvis jeg forbyder mig selv noget, så går det galt for mig. Jeg ved at mange sværger til at skære en masse kulhydrater væk, men jeg tror det kommer an på hvordan man er. Jeg er ikke ret vild med de fleste slags kød og fisk, så det ville simpelthen blive for surt for mig kun at leve af kød og grønsager.
12 år13. juni 2012 kl. 11:02
re: Ændringer i forhold til vægttab
Jeg tror også på, at man skal gøre det der virker for en selv - og ikke nødvendigvis alle andre.

I starten (for snart længe siden) gjorde jeg lidt ligesom dig, men jeg endte med kun at få 500 kcal ordentlig mad og resten gik op i slik. No wonder at jeg hele tiden var sulten og konstant faldt i med at overspise :-D

Så fandt jeg ud af at måltiderne trods alt var vigtigere, men kom så til at spise for meget af dem. Plsu søde sager oven i, selvfølgelig.

Det kræver stor øvelse, synes jeg, stadig at have de søde sager med ombord, men jeg kan heller ikke skære dem helt væk. I dag ved jeg at der skal planlægning til, for at jeg kan blive mæt af det antal kalorier, som jeg må spise for at holde vægten og der skal planlægges endnu mere, hvis der skal være plads til at skeje ud også.

Langt de fleste dage lykkes det, og jeg er meget overrasket over mig selv. At det kan lade sig gøre. Jeg falder så også i engang i mellem, men skidt med det, så længe at det ikke er hele tiden.
12 år13. juni 2012 kl. 11:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });