Hvordan ser du ud når vægttabet er opnået?

Du læser en tråd i debat > off topic

Hvordan ser du ud når vægttabet er opnået?
Jeg gik jo til hypnotisør, for at få lavet min krop til et sundere sted at være, og jeg er efterfølgende kommet i tanker om, at hun under hypnosen spurgte mig hvad jeg egentlig forestiller mig når jeg har opnået det varige vægttab jeg gerne vil.
Det bringer mig til at spørge jer: Hvad er jeres gulerod? Er det en flot kjole i skabet? Får du mere selvtillid til at opnå andre drømme? Vil du gerne kunne gå i en forretning som ikke hedder noget med "Tykke Pia" eller "klæ'r til store pi'r"? Vil du gerne kunne sige "nej tak, jeg er mæt" når kagefadet bliver sendt rundt efter hovedretten?

Hvad er det der motiverer dig til at ville det her så meget, at du er villig til at sætte et madindtag ned, for at opnå dit ønske?

For let's face it, mad er jo en dejlig ting - det smager godt, det bringer - for det meste - hyggeligt selskab med sig, det er en kultur i sig selv, som vi danskere har favnet så meget, at det ligger så dybt i vores grundværdier, at hver gang der kommer gæster, at "så skal vi hygge os, tag en kage til!"
12 år7. maj 2012 kl. 08:33
kan lide re: Hvordan ser du ud når vægttabet er opnået?
Hej

Det er også en svær ting når man nu godt lide mad.

Jeg gik i gang fordi jeg var træt af at være størrelse kæmpe. Samt nogle nogle grimme konkrete målinger hos lægen. I dag nyder jeg at kunne passe 36-38 at jeg kan bevæge mig mere frit - Det er en god fornemmelse - men det har så også taget et årstid og håber jeg kan holde det. De daglige vejninger har også været en motivation samt de små delmål
12 år7. maj 2012 kl. 21:41
re: kan lide re: Hvordan ser du ud når vægttabet er opnået?

Jeg ønsker ikke at skille mig ud vægtmæssigt. Gerne på andre områder. For den jeg er og de ting jeg står for. Med den bagage jeg nu engang har.

Om tankefelt terapi, NLP, hypnose og hvad ved jeg, lige giver det sidste skub til vægten holdes synes jeg er helt fint.
Jeg ved det sværeste er at holde vægten....
Spørgsmålet om hvad man vil når man har nået målet. Er et typisk behandler spørgsmål....og det kan sikkert spare en for et par urealistiske mål - og for ikke at falde tilbage hvis tilværelsen ikke er så lyserød i dagligdagen.....

12 år7. maj 2012 kl. 23:18
Glemte lige at jeg godt vil gå med kjole og lange støvler...og vælge tøj og ikke bare være nød til at tage hvad jeg kan få.
12 år7. maj 2012 kl. 23:22
Jeg er der snart. Mangler vel en 3-5 kg vil jeg tro. er gået fra 90 kg til dagens vægt idag på 70,7. Var til fest på jobbet i torsdags. I ny kjole, høje sko.

Og hold nu op. Størrere boost skal man lede længe efter. Fik det ene kompliment efter det andet. Også et par frække tilbud. Og det er altså en del år siden.

Min motivation til at starte med var at få mere energi, kunne passe normalt tøj se bare lidt lækker ud.

At det så har gjort at jeg er begyndt i fittness center (hvilket var helt utænkeligt før) og tilmed er glad for det. Kan passe str 38 snart 36 er bare så fedt.

Jeg elsker det her nye liv med mere motion, sundere mad og et gladere liv.
12 år9. maj 2012 kl. 12:16
ja det er jo sjovere at være slank - der er mange muligheder.
12 år9. maj 2012 kl. 21:11
Min motivation er en kjole jeg har hængende i skabet, som jeg i januar 2008 fik af min daværende kæreste. Det er en gallakjole, som jeg nok aldrig kommer til at bruge igen - men ikke desto mindre er det målet at kunne lyne den igen.

Bonussen er at jeg vil kunne gå i butikker og vælge, og ikke bare nøjes med "det jeg kan få". For det jeg kan få, er ikke altid noget der falder i min smag... :/
12 år10. maj 2012 kl. 08:48
Jeg har et helt klædeskab fuld af tøj, som jeg kunne passe, før jeg fik børn. Siden børn - et par år nu - har jeg gået i de samme tre-fire outfits, som jeg kan klemme mig i, herunder træningsbukser. Øv osse! Nå, men det er motivationen, og jeg har nægtet at købe nyt større tøj, fordi det aldrig har været meningen, at jeg skulle blive ved med at slæbe rundt på de ekstra kilo der.

Jeg er begyndt på noget af det gamle tøj nu, og det er bare feeeeedt at have lidt mere variation og lidt mere stil igen. Så lige et par kilo mere, og klædeskab, here I come!

mvh. tina
12 år13. maj 2012 kl. 15:43
re: Hvordan ser du ud når vægttabet er opnået?
Jeg går rigtigt meget op i mode og mit mål er, at kunne gå det samme tøj som alle andre og i de samme størrelser og hvor det sidder på samme måde. OG så vil jeg kunne gå i nederdel uden at ligne en gammel kone ofrdi vommen skal dækkes
12 år23. maj 2012 kl. 14:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });