#2 af Anders A
Detox. Go - No Go?
Du læser en tråd i debat > off topicAnders A
re: Detox. Go - No Go?
Hej Louise
Jeg tror du kan øge chanchen for en god debat, ved kort at forklare:
- hvorfor du mener/tror din krop er toxikeret.
- fremgangsmåden for denne specifikke behandling.
- hvad du ønsker at opnå med den.
Således kan folk, med generel viden om sundhed, også deltage. :-)
Jeg tror du kan øge chanchen for en god debat, ved kort at forklare:
- hvorfor du mener/tror din krop er toxikeret.
- fremgangsmåden for denne specifikke behandling.
- hvad du ønsker at opnå med den.
Således kan folk, med generel viden om sundhed, også deltage. :-)
12 år18. maj 2012 kl. 11:54
Wieben
Men risiko for, at dette kommer til at lyde som et meget surt opstød, så må jeg sige følgende:
Kroppen formår selv at udskille det den ikke skal bruge - enten via den ene eller den anden vej(nyre, lever), så der ophobes ikke såkaldte "giftstoffer" noget mærkelige steder. Så vær ikke bange for at din krop er forgiftet -->det er den IKKE.
Tænk over hvor mange penge du vil bruge på Detox-projektet, ellers kan din pengepung blive noget så tynd... Kosttilskudene er IKKE dokumenteret at virke. Din tarmflora er vigtig og unik - lad vær med at forsøge at fjerne den ved tarmskyldning, du risikere bare at give plads til ikke kærkomne bakterier og svampearter.
Vær opmærksom på at du får hvad din krop har brug for når du fravælger visse fødevarer. Her tænker jeg på kalcium, protein, umættet fedt, mineraler, jern, vitaminer og lign.
Nogle dele af Detox er gode - men ideerne kaldes nok nærmere almindelig sund fornuft/sundhedsstyrelsens 8 kostråd:
- Spis sunde, gode fødevarer(grønsager, nødder, frugter, økologi) og undgå raffinerede produkter
- Dyrke motion
Derudover kan Detox kan være motivationsfremmende for ændring af livsstil til noget bedre.
Når alt det så er sagt, så kan jeg godt lide mange Detox-madopskrifter fordi de er lækre og spændende. Man skal ikke være fanatisk - hverken den ene eller den anden vej, men tage hvad mad kan bruge når man finder sådanne "tilbud".
Håber ikke dette blev et alt for surt indlæg - det skulle gerne være brugbart:)
Kroppen formår selv at udskille det den ikke skal bruge - enten via den ene eller den anden vej(nyre, lever), så der ophobes ikke såkaldte "giftstoffer" noget mærkelige steder. Så vær ikke bange for at din krop er forgiftet -->det er den IKKE.
Tænk over hvor mange penge du vil bruge på Detox-projektet, ellers kan din pengepung blive noget så tynd... Kosttilskudene er IKKE dokumenteret at virke. Din tarmflora er vigtig og unik - lad vær med at forsøge at fjerne den ved tarmskyldning, du risikere bare at give plads til ikke kærkomne bakterier og svampearter.
Vær opmærksom på at du får hvad din krop har brug for når du fravælger visse fødevarer. Her tænker jeg på kalcium, protein, umættet fedt, mineraler, jern, vitaminer og lign.
Nogle dele af Detox er gode - men ideerne kaldes nok nærmere almindelig sund fornuft/sundhedsstyrelsens 8 kostråd:
- Spis sunde, gode fødevarer(grønsager, nødder, frugter, økologi) og undgå raffinerede produkter
- Dyrke motion
Derudover kan Detox kan være motivationsfremmende for ændring af livsstil til noget bedre.
Når alt det så er sagt, så kan jeg godt lide mange Detox-madopskrifter fordi de er lækre og spændende. Man skal ikke være fanatisk - hverken den ene eller den anden vej, men tage hvad mad kan bruge når man finder sådanne "tilbud".
Håber ikke dette blev et alt for surt indlæg - det skulle gerne være brugbart:)
12 år18. maj 2012 kl. 13:39
Jullemayn (slettet)
12 år18. maj 2012 kl. 18:19
Aeriz (slettet)
Hvis du er på "slankevognen" vil jeg mene at det faktisk i sig selv er en god detox. For giftstoffer sætter sig nemlig fast. I fedtvævet! Men ikke alle miglige andre steder.. Og det er nok slet ikke i de mængder detox fanatikerne får det til at lyde som.. Men jeg tænker f.eks på, nu ved jeg ikke om i har hørt det før, at det kunne være livsfarligt for eksimoerne at tabe sig hurtigt fordi de fisk de levede af at spise indeholdte kviksølv, som lejrede sig i deres fedtdepoter og dermed blev frigivet til blodbanen når de tabte sig. Dog Ikke farligt for dem hvis bare det foregik i rimeligt tempo. Bare et eksempel, der kunne give stof til eftertanke.
12 år25. maj 2012 kl. 13:22
Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der dele deres råd, viden eller muligvis erfaringer med mig!
På forhånd tak! :i