Fingre der sprækker?

Du læser en tråd i debat > off topic

Fingre der sprækker?

Ja som overskriften lyder. Så sprækker mine fingre. Jeg har snart prøvet alt, men tænkte i skønne mennesker herinde sikkert har nogle super gode råd :D Har nu i 5dage smurt hænderne i fed creme og taget bomuldshandsker ud over hele natten :) Andre gode råd? :D
Har pt. et rimelig dybt sår på højre pegefinger, som er rødt rundt om (Logik når det bliver irriteret konstant, ved brug at hænderne).
12 år15. april 2012 kl. 17:25
re: Fingre der sprækker?
Ja...altså, et lidt slemt råd, som har virket på mine tørre fingre/tørre hud er en skefuld hørfrøolie om morgenen. Men det er jo altså også kalorier. Det er dog også en meget sund olie.
Men ellers synes jeg at de dyre plastre fra apoteket,- Compeed- hjælper.
Hilsen Bodil
12 år15. april 2012 kl. 19:24
Mine fingre gør nøjagtigt det samme... AV!
Jeg vasker fingre i lunkent vand, og så bruger jeg en håndcreme der hedder "Mentholatum Intensive Repair" når de bløder, og "Mentholatum Caring Hand Cream"

Det er den mest effektive "kur" jeg kan anbefale... ;o)
12 år16. april 2012 kl. 10:46
Jamen, det var da skrækkeligt! Har du overvejet at gå til lægen? Min mor har haft sådan noget på fødderne, og det er jo næsten lige så udsat. Det viste sig at være sådan en svampebakterie som havde sat sig på hendes fødder ligesom "strømper" eller hvad man skal kalde det. Hun fik noget creme, tror det hed noget med Bactoban eller Baktropan eller sådan noget.

Jeg ved ikke om det måske kan være det? Og hvor længe har du døjet med det? :O
12 år16. april 2012 kl. 10:50
tror det er noget eksem - gå til lægen. Min mand har noget i samme stil fordi han sveder mellem fingrene. Han har også tendens til soleksem.
12 år16. april 2012 kl. 16:39
Jeg fik det sidste år - ½ år inde i mit "projekt vægttab", men samtidig også midt i den kolde vinter. Kun min højre pegefinger; 3 dybe riller :( Lignede nærmest meget dybe papercuts, som nægtede at hele. Prøvede compeed plastre og meget andet.

Om det var den ændrede kost (mindre fedt, nok lidt mindre varieret mad m.v.) eller kulden skal jeg ikke kunne sige, men det løste sig da jeg fik en fast rutine med at bruge en rigtig fed creme 1-2 gange dagligt. Selv nu 1 år senere skal jeg huske cremen - ellers kommer det tilbage.
12 år17. april 2012 kl. 22:25
Eatable : Det er kommet her over de sidste 3mdr.
Det værste er bare de sidder på begge mine pegefingre nu :s og det er dem jeg bruger til at taste på både bærbaren og touch skærmen i butikken (Arbejder i butik). Så av av!

Jeg vil helt sikkert prøve nogle af alle jeres gode råd :D
Mange tak! :D
12 år18. april 2012 kl. 08:49
: Fingre der sprækker?
Smut forbi lægen inden du går alt for godt igang med selvbehandling, vil mit råd lyde.
12 år18. april 2012 kl. 08:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });