blodsukker

Du læser en tråd i debat > off topic

blodsukker
hej

jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvordan man holder blodsukkeret nede.

jeg er tæt på normalvægt nu men blodsukkeret er højere end før jeg begyndte på livsstil ændring, og er nu tæt på diabetes. det skulle jo i teorien gå anerledes - er der nogen der har lidt gode råd om hvad man kan spise eller gøre for at ændre på det

tak på forhånd

mona
12 år2. april 2012 kl. 16:33
re: blodsukker
Så vidt jeg har forstået er det noget med at spise mad, der har et lavt glykemisk indeks. Det er en måleenhed for, hvor meget fødevaren får blodsukkeret til at stige.

F.eks. får sukker blodsukkeret til at stige helt vildt og modsat er der også fødevarer, som gør at det ikke stiger og falder lynhurtigt.

Prøv evt at kigge på denne side:

diabetes.dk

Og her:

lavidaverde.dk

12 år3. april 2012 kl. 21:56
tak for den side jeg vil kigge på den

det blodsukker skal ned nu
12 år4. april 2012 kl. 08:52
Hej
Jeg spiser selv efter KISS kosten, (dvs. klinisk insulin sænkende kost) En diabetikker kost der er særlig godt til folk med PCOs. Følger man denne kost bliver blodsukkeret stabiliseret og normaliseret meget hurtigt.I grovetræk handler det om at gå uden om stivelse og sukker. Dvs. ingen mel, kogte rodfrugter eller sukker. Men bortset fra det skal man ikke skære særligt meget af fedtet og derfor føler man ikke at er på kur. Det er jo også en livsstils ændring og ment som en kost til at følge resten af livet. Det er ikke en slankekur men man taber sig uden at gå særlig meget ned på Kcal. da sukkeret og stivelsen binder en masse væske og fedt til din mave.
Jeg er normalvægtig men har altid haft en masse mavefedt som jeg ikke kunne få bugt med og derudover skal min blodsukker også ned. På meget få dage er mit mavefedt svundet ind og min vægt går støt nedad selvom jeg spiser rigtigt meget. Bare mest grøntsager og kød/fisk. Og kun et stk. frugt om dagen og ingen bananer.

Held og lykke med det!
12 år4. april 2012 kl. 09:17
re: Hej
hej fred

jeg spiser heller ikke sukker - men er nok nået frem til at jeg spiser for meget frugt - det er der jo også sukker - er gået over til at spise flere grønsager - hvorfor må man ikke spise rodfrugter ?
12 år4. april 2012 kl. 10:58
Det handler om det glukemiske (GI) indeks i fødevaren. Hvis rodfrugter bliver opvarmet stiger i dem og derved deres sukker/kulhydrat. Det er slet ikke så højt i rå tilstand så derfor må man spise så mange rå gullerøder som man vil men ikke kogte.

Man må kun spise en frugt om dagen eller ca. 250 g. bær feks. jordbær. Desuden skal man have en meget stor mængde protein og det skal man lige vænne sig til men det virker meget naturligt da man jo ikke spiser brød og pasta.

Jeg linker lige til kosten her:

cure4you.dk
God fornøjelse
12 år4. april 2012 kl. 13:43
fred tak for svaret

jeg tænkte nok der var noget galt med frugt indtaget da jeg spiser meget frugt (fordi det er nemt) men skræller nu gulerødder som aldrig før

12 år4. april 2012 kl. 17:24
Ja, det lyder som en god ide.

snack peberfrugt, det er også godt at gumle på og så husk at dobble op på protein, det holder en mæt og sukkertrangen nede.
Jeg håber det vil virke for dig så du kan holde diabetes fra døren. Der er mange der diabetikere der kan leve helt uden medicin ved denne kost.
12 år4. april 2012 kl. 18:28
tak for opmuntringen

jeg vil da gerne holde den diabetes væk, det er da ulige nemmere uden

jeg elsker peberfrugter gnasker dem i mig og det skulle jo være sundt
12 år4. april 2012 kl. 19:23
Hvis du kan lide bladselleri, er det også rigtig godt til at regulere blodsukker. Jeg lærte det fra en bog om glykæmisk indeks. En stængel efter hvert måltid.
Hilsen Bodil
12 år5. april 2012 kl. 22:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });