Mærkeligt!

Du læser en tråd i debat > off topic

Mærkeligt!
Igår havde jeg et underskud på 643 kcal og skulle have tabt mig ca 90 g. men da jeg gik på vægten i morges, uden at have indtaget noget så havde jeg taget 600 g på...

Nogen der har en logisk forklaring på det?
12 år9. februar 2012 kl. 20:05
re: Mærkeligt!
Væske, den tid på måneden, svingninger, lav vægt i går, f.eks. pga. væskemangel.. Der kan være mange forklaringer.. Du skal ikke tage det så bogstavligt dag til dag, nærmere over en længere periode :)
12 år9. februar 2012 kl. 22:38
Jeg er han køn.
Jeg har stort indtaget det samme mad og væske de sidste 14 dage og har haft et jævnt vægttab på ca et par hundrede g om dagen, bare ikke i går, derfor jeg syntes det var lidt mærkeligt at jeg lige pludselig steg med 600 g.
12 år9. februar 2012 kl. 23:23
Vægtens veje er uransagelige.

Men mit bud er at det er væk igen i morgen. Det er helt sikkert ikke fedt du har taget på. Så det forsvinder. Don't worry :)
12 år9. februar 2012 kl. 23:44
Har tabt ca. halvdelen af det...

Men idag er det luksus dag, med det usunde så de bliver spændende at se vægten i morgen, eller kan det egentlig første ses søndag?

Nogen der ved hvorlangtid der går inden man kan se vægten/effekten på det man indtager?
f.eks en halv plade chokolade og noget lakrids og vingummi,
12 år10. februar 2012 kl. 17:28
For mig er det dagen efter. Hvis ikke vægtøgningen er kommet dagen efter så kommer den ikke. Den kommer ikke bare sådan snigende som en ninja efter tre dage xD I hvert fald ikke hos mig...

Men man skal huske på at det er relativt små mængder man tager på, medmindre man virkelig har spist igennem. Et overskud på hele 700kcal giver jo kun en vægtøgning på 100 sølle gram. Så hvis vægten stiger mere end det er resten væske og mad i maven, der forsvinder relativt hurtigt igen :-)
12 år11. februar 2012 kl. 09:44
Det kan være rigtig mange ting. Det kan være stress der giver skjult forstoppelse, det kan være at du ikke har givet dig tiden på toilettet :) Det kan også være, at du har spist noget der bare er svært at fordøje. Hvis du føler at du gør det samme som altid, men at du tager på, kan det være at du skal kickstarte dit vægttab ved at indtage 200-300 kalorier mere en dag for at sætte skub i forbrændingen eller evt. spise noget der sætter skub i fordøjelsen såsom flere fibre, rosiner, vindruer, bananer, grøn the eller kaffe (som ikke er substitut for væske :))
12 år11. februar 2012 kl. 20:24
oki super... vil meget gerne hører andres menninger og erfarringer omkring det .....
12 år11. februar 2012 kl. 23:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });