Velkommen til :)
Kort sagt: Du taber dig, hvis du er i kalorieunderskud og tager på, hvis du er i kalorieoverskud. I princippet kunne du tabe dig ved udelukkende at spise flødekager, så længe du blot er i kalorieunderskud. At det ikke er det sundeste for kroppen er en anden sag - men illustrerer pointen udemærket :)
#2 af Cloud (slettet)
Er der nogen der ved om, hvis jeg f.eks spiser ca. 150 kcal om morgenen (1 stk. wasa grov knæk brød, 1 stykke kylling pålæg, 1 skive ost og en gulerod). Og så spiser en gulerod til formiddag ca. 30 kcal. Så spiser jeg til frokost ca 246 kcal. (125g chesay youghurt, 100g fromage frais 0,3%, 50g havregryn, 10g hørfrø, 10g branflakes og 10g protein pulver). Og til aften ca.556 kcal. (225g chili bøner, 75g tun, 100g blomkål, 100g grønne bønner, 100g grøn peber, 1 skive fuldkorns rugbrød,2 spise skefulde karry ketchup, 100g iceberg salat og 100 g agurk) og til dessert 200g frugt salat (æble, banan, blomme, kiwi, nødder og lidt mørk chokolade 86%)... Mit spørgsmål er så tager man på når man gør som jeg spiser langt de fleste kcal om aftenen?
Spørgsmål 2. Hvis jeg er i underskud af kcal af hvad jeg må indtage pr dag, men er i overskud i protein indtag, tager man så på hvis man indtager de sidste kcal i form af slik eller kage eller andet usundt?
Spørgsmål 3. Hypotetisk set, hvis man ser bort fra alt det der med fibre, vitaminer, og tager protein tilskud så man er dækket ind på den konto, ville man så tage på hvis man spiser alt det usunde en hel dag uden at over skride sit max daglige kcal indtag?
Har mange flere spørgsmål men de må komme senere!!!
Håber der er nogen der kan komme med nogen sv.