Har lige 3 spørgsmål!!!

Du læser en tråd i debat > off topic

Har lige 3 spørgsmål!!!
Hej Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted for mit/mine spørgsmål, jeg er ny herind så hvis ikke så undskylder jeg...

Er der nogen der ved om, hvis jeg f.eks spiser ca. 150 kcal om morgenen (1 stk. wasa grov knæk brød, 1 stykke kylling pålæg, 1 skive ost og en gulerod). Og så spiser en gulerod til formiddag ca. 30 kcal. Så spiser jeg til frokost ca 246 kcal. (125g chesay youghurt, 100g fromage frais 0,3%, 50g havregryn, 10g hørfrø, 10g branflakes og 10g protein pulver). Og til aften ca.556 kcal. (225g chili bøner, 75g tun, 100g blomkål, 100g grønne bønner, 100g grøn peber, 1 skive fuldkorns rugbrød,2 spise skefulde karry ketchup, 100g iceberg salat og 100 g agurk) og til dessert 200g frugt salat (æble, banan, blomme, kiwi, nødder og lidt mørk chokolade 86%)... Mit spørgsmål er så tager man på når man gør som jeg spiser langt de fleste kcal om aftenen?

Spørgsmål 2. Hvis jeg er i underskud af kcal af hvad jeg må indtage pr dag, men er i overskud i protein indtag, tager man så på hvis man indtager de sidste kcal i form af slik eller kage eller andet usundt?

Spørgsmål 3. Hypotetisk set, hvis man ser bort fra alt det der med fibre, vitaminer, og tager protein tilskud så man er dækket ind på den konto, ville man så tage på hvis man spiser alt det usunde en hel dag uden at over skride sit max daglige kcal indtag?

Har mange flere spørgsmål men de må komme senere!!!
Håber der er nogen der kan komme med nogen sv.
12 år1. februar 2012 kl. 00:00
re: Har lige 3 spørgsmål!!!
Velkommen til :)

Kort sagt: Du taber dig, hvis du er i kalorieunderskud og tager på, hvis du er i kalorieoverskud. I princippet kunne du tabe dig ved udelukkende at spise flødekager, så længe du blot er i kalorieunderskud. At det ikke er det sundeste for kroppen er en anden sag - men illustrerer pointen udemærket :)
12 år1. februar 2012 kl. 07:53
Ja bottom line, det er antal kalorier (energi) det handler om. Som du kan se under din smiley forbrænder du helt naturligt et vist antal om dagen for at holde din krop gående, hvis du indtager færre end det din krop kan spise, uden at tage på (stilstand) taber du dig. Alt det med proteiner (som du I øvrigt mangler til aften i form af fx kød??, hvorfor ikke få noget kød og droppe protein tilskudet ?) har som sådan jo 'kun' indflydelse på dannelsen af muskler, og jo de vejer selvfølgelig lidt mere, men tilgængæld forbrænder du også mere med større muskler.
12 år1. februar 2012 kl. 08:00
Jeg spiser alle mine kcal og afene og jeg taber mig . Jeg får også slik og cola. Jeg er mor til 6 piger og en syg mand, så jeg laver ikke sport men her jo også meget og lave hjemme, sidder helle ikke stille . Jeg er ikke god til at få spist om dagen får lidt cola og vand , man til aftens man kommer det så ind for så sidder alle jo ved boret og ingen råber på mig. holder mig lidt under mine kcal og det giver godt .
Håber det kan læse da jeg er ordblind ...
12 år1. februar 2012 kl. 08:08
Oki super takker for jeres sv.

så har jeg lidt at gå ud fra...
12 år1. februar 2012 kl. 23:06
Vil lige komme med nogle bud på råd selvom du allerede har fået en del :)

1. Jeg synes at din kost ser meget fornuftig ud og det er godt at du er opmærksom på at få rigeligt grønt, vitaminer, mineraler, fibre, proteiner mm. Men jeg synes virkelig ikke at du spiser ret meget. Er du sikker på at du får nok? Fx er morgenmaden ret vigtig at få, og 150kcal er virkelig ikke meget at starte sin dag på. Slankemæssigt betyder det ikke noget hvad tid på døgnet du spiser dine kalorier, men ovenpå en lang nat uden mad er det vigtigt at få et ordentligt måltid for at sætte gang i fordøjelsen, forbrændingen og holde dit blodsukker stabilt.

2 og 3. Du vil ikke tage på af at spise nogle usunde kalorier, og jeg er ligesom de andre der har svaret dig tilhænger af mantraet 'en kalorie er en kalorie', men så igen vil jeg ud fra mine egne erfaringer sige at jeg har haft perioder hvor jeg hovedsageligt har levet usundt af slik og junk men holdt mig under de 1000kcal. Alligevel har jeg ikke tabt mig(dog heller ikke taget på). Så snart jeg skifter til sund kost kan jeg spise op til 1500kcal og alligevel tabe mig. Så jeg ved ikke helt, jeg tror at sund kost giver maven noget at arbejde med, giver kroppen næring så den tænker at den ikke behøver at spare så meget på kalorierne og sådan.
Men dermed ikke sagt at man aldrig kan spise slik. Men det er aldrig en god idé at spise det hver dag selvom man har kalorier til overs til det. Prøv evt. noget tørret frugt og nødder, eller andre sunde snacks i stedet og så hold dig til det usunde 1-2 dage om ugen.

Knus og varme hilsner herfra
12 år6. februar 2012 kl. 09:09
Tak for din menning!!!

Jeg prøver også at holde mig til at spise usundt Slik osv... Fredag og lørdag... De andre dage spiser jeg frugt salat, gulerod og æble rokost, og en del sukkerfri hjemmebagt Kage med fromage frais rørt op med sød og hvis jeg har det hjemme så også med Sukkerfri is og ca 7-8 g mørk chokolade min 70%.

Jeg spiser stort set aldrig junk... Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været på grill baren og hente mad el. sadt mine fødder hos pølsemanden, Det gjode jeg ellers min. et par gange om mdr. før i tiden.... Jeg tillader mig det ikke for jeg tager på bare jeg "Lugter til en pose chips" og vil ikke tage på igen, såvidt muligt.

Jeg er normalt ikke rigtig sulten før omkring kl 13 -14 stykker, men prøver at spise lidt kl. 10 - 13 - 16 - 19... og så min Dessert.... Uhmmmm. ;0)

Jeg tygger min mad kl 16, 19 og dessert rigtigt langsomt og er sommetider optil 1-1½ time om de måltider for at trække tiden og blive mere mæt, Det hjælper sommtider... Det er oftest om aftenen jeg bliver meget sulten, så er det også meget godt at trække tiden så jeg skal i seng næsten efter jeg er blevet færdig med at spise så jeg ikke over spiser, kan jeg nemt komme til, trangen til mad er så forsvundet om morgenen når jeg står op...

I det stor hele så handler det hele om at jeg ikke vil tage på igen, og den måde jeg gør det på nu, det virker stille og roligt men det er svært til tider at holde sig fra junk og slik og kage, men jeg kæmper...

:0)
12 år6. februar 2012 kl. 14:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });