Aktivitetskalender???

Du læser en tråd i debat > off topic

Aktivitetskalender???
Hej alle.

Undre mig over, at inde under motion står der, at i følge min aktivitetskalender er jeg aktiv 22 timer og 20 min. Dette for min forbrænding af kalorier til at være enorm høj, men ved ikke hvordan jeg sletter det, da jeg er forholdvis ny her.

Kan nogle hjælpe mig?
12 år22. januar 2012 kl. 09:07
re: Aktivitetskalender???
Jeg er ikke lige klar over hvilken side du hentyder til, men et gæt kunne være at din periode er sat til hele din måleperiode oppe til højre og ikke pr dag ?
12 år22. januar 2012 kl. 09:28
Det er inde under grafer - og så motionsoversigt:
Der har jeg i dag tænkt mig at cykle + gå en tur.
Det giver i alt: 540 kcal i underskud.
Men så står der også, som du kan se lige nedeunder:
Og det er 2291 Kcal, men hvor kommer de fra?

22 timer, 20 minutter BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL (op til 24 timer) 2.291 kcal

1 time, 10 minutter Gå, 5,6 km/t, fast underlag, gå for at få motion 284 kcal

30 minutter Cykling, 19.3-22.4 km/t (moderat) 256 kcal 8
12 år22. januar 2012 kl. 09:36
Det er ud fra, hvad du forbrænder ud fra din profil.
Du kan se den under ham manden med slipset og så ret din profil.. Der har du måske valgt at du dyrker motion mange gange i ugen.. Det er det den beregner ud fra. Jo lavere du sætter des færre kalorier må du indtage og visa versa.
12 år22. januar 2012 kl. 09:49
Jeg har faktisk sat den til 0 - og skrevet, at jeg har et stille sidende job. Men alligevel står jeg til, at skulle forbrænde 2291 Kcal ved at lave ingenting? Virker mærkeligt. Hvad står din på, hvis jeg må spørge ind til det? :)
12 år22. januar 2012 kl. 10:00
Ah nu gik det op for mig, det er det din krop har brug for at holde motoren kørende, så det vil du forbrænde selvom du sidder i sofaen hele dagen. .

Mindes at man normalt siger at kvinder har brug for 2000 kcal ca om dagen, så vil din krop holde samme vægt, du har så lidt ekstra på sidebenene som os andre går jeg ud fra og derfor det lidt højere tal.. kan for sjov lige pprøve at finde mine tal, de er nok noget højere igen :=)
12 år22. januar 2012 kl. 10:28
2.891 kcal står min til :=)
Jeg fik dog målt mit på sådan en special vægt for en uge siden, der sagde den 2500 .. Men nu har du i hvert fald forklaringen. Så teorien er at du i bedste fald burde spise det antal kalorier og så via motion forbrænde for at tabe dig yderligere.. Personligt har jeg ikke tålmodighed til det, da jeg skal tabe maaaange kilo, så der ligger jeg betydeligt under mine kcal tal :p
12 år22. januar 2012 kl. 10:32
Mange tak for svar. :D
12 år22. januar 2012 kl. 11:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });