Hvad er din motivation?
Du læser en tråd i debat > off topiccalcit
re: Hvad er din motivation?
At kæmpe for gangfunktionen. Samt mere udholdenhed generelt i dagligdagen. Skåne led. En meget ond cirkel ikke at kunne gå med lavt stofskifte .
Og ikke at skille mig ud vægtmæssigt.
De andre gange, tidligere har årsagerne været andre....
Og ikke at skille mig ud vægtmæssigt.
De andre gange, tidligere har årsagerne været andre....
12 år13. december 2011 kl. 22:57
Benni (slettet)
Var oppe i en BMI, hvor den sagde direkte sundhedsskadelig, omkring de 41, og ja jeg fik simpelthen bare lysten igen, så nu giver jeg den en skalle og føler mig slet ikke i tvivl om at jeg kommer til at gennemføre selvom jeg i morgen kun er i uge 2 :=)
Har sat mig et mål om at nå at løbe en halvmrathon i slutningen af næste år, bliver svært, men det er mit håb og mål for nu, og dermed også en del af motivationen.
Har sat mig et mål om at nå at løbe en halvmrathon i slutningen af næste år, bliver svært, men det er mit håb og mål for nu, og dermed også en del af motivationen.
12 år14. december 2011 kl. 18:04
JK91
Jeg må nok indrømme, at jeg er ret overfladisk angående mit vægttab.
Jeg tror mest, min motivation er hvordan jeg kommer til at se ud, for jeg har jo aldrig været ung og tynd. Jeg bruger måske en slags drømmetækning, om at mit liv bliver mere perfekt, når jeg taber mig - og det tror jeg måske også det gør. Jeg håber i hvert fald, at jeg kan blive mere udadvendt.
Desuden er der alt det tøj, som sidder meget bedre, når man er tynd - endnu en ting jeg aldrig har prøvet før. Når man er lidt for tyk, skal man altid tænke på, hvilket tøj der skjuler ens mave og det er nok altid en lidt længere kamp om at føle sig godt tilpas i det tøj, man har på.
Så er det jo bare et plus, at man får en sund krop og forhåbentlig en god kondition. Det glæder jeg mig til!
Jeg tror mest, min motivation er hvordan jeg kommer til at se ud, for jeg har jo aldrig været ung og tynd. Jeg bruger måske en slags drømmetækning, om at mit liv bliver mere perfekt, når jeg taber mig - og det tror jeg måske også det gør. Jeg håber i hvert fald, at jeg kan blive mere udadvendt.
Desuden er der alt det tøj, som sidder meget bedre, når man er tynd - endnu en ting jeg aldrig har prøvet før. Når man er lidt for tyk, skal man altid tænke på, hvilket tøj der skjuler ens mave og det er nok altid en lidt længere kamp om at føle sig godt tilpas i det tøj, man har på.
Så er det jo bare et plus, at man får en sund krop og forhåbentlig en god kondition. Det glæder jeg mig til!
12 år14. december 2011 kl. 19:15
biologi c
Hej Benni.
med en BMI på ca 41 skal du passe på dine knæ. Hvis du
vil træne til halvmarathon så løb i vand. i en svømmehal. ellers kan du spise din vægt ned til de 30 i bmi. spis mad med max 50 kcal pr 100 gram.
du kan vælge vægtbærende sport som at cykle og svømme selvom at det ikke er løb er det godt for din løbeform.
god jul.
med en BMI på ca 41 skal du passe på dine knæ. Hvis du
vil træne til halvmarathon så løb i vand. i en svømmehal. ellers kan du spise din vægt ned til de 30 i bmi. spis mad med max 50 kcal pr 100 gram.
du kan vælge vægtbærende sport som at cykle og svømme selvom at det ikke er løb er det godt for din løbeform.
god jul.
12 år15. december 2011 kl. 07:26
Benni (slettet)
Hej,
jeg passer skal også på, jeg har dog løbet i flere år og har til alt held ingen problemer med belastningen. Jeg løber dog kun 4 km af gangen, jeg sætter først mere ½-marathon træning ind når der er nogen flere kilo af.. Cykling har været et hit før, men nu håber jeg lige at kunne give den gas med løb når kilo så småt er væk. :=)
jeg passer skal også på, jeg har dog løbet i flere år og har til alt held ingen problemer med belastningen. Jeg løber dog kun 4 km af gangen, jeg sætter først mere ½-marathon træning ind når der er nogen flere kilo af.. Cykling har været et hit før, men nu håber jeg lige at kunne give den gas med løb når kilo så småt er væk. :=)
12 år17. december 2011 kl. 10:16
shelle (slettet)
Min motivation er at få overskud, sundhed samt mit Berlin halv marathon
12 år21. december 2011 kl. 20:21
vestrup
Min motivation er at jeg ikke vil være begrænset og det er hvad mine alt for mange kilo gør. Begrænser mig.
Der ud over er det jo absolut heller ikke sundt at være overvægtig, men jeg må indrømme at sundhedsaspekten ikke er nær så motiverende som at slippe af med begrænsningerne.
Der ud over er det jo absolut heller ikke sundt at være overvægtig, men jeg må indrømme at sundhedsaspekten ikke er nær så motiverende som at slippe af med begrænsningerne.
12 år26. december 2011 kl. 16:19
calcit - slettes (slettet)
Min motivation er håbet om at kunne få lavet hudreduktion på maven.Har et forklæde af hud og fedt svarende til et stort formbrød samt kæmpe operationsar som gør maven skæv og som kan ses uden på tøjet. Det vil jeg godt opleve.
12 år28. december 2011 kl. 10:50
For mit vedkommende er det af sundhedsmæssige årsager. Inden jeg tabte mig, lå jeg lige præcis i kategorien overvægtig med et BMI på 25 (og måske gjorde jeg ikke, da jeg har styrketrænet regelmæssigt i 10 mdr og derfor nok har større muskelmasse end utrænede, som BMI jo er beregnet på). Men jeg kunne selv se og fornemme at mine fedtdepoter var for store uanset, og jeg vidste, at jeg spiste for meget sukker, og i perioder for meget fedt. Jeg var også god til at spise alt for meget (sund) mad, så jeg var tung og dvask bagefter, og op til et par timer efter hverken orkede huslige pligter eller lektier. Sådan noget slik koster også, og det koster det tøj man køber, fordi man ikke kan have det gamle på. Havde også let forhøjet kolesterol sidste år, og der vil jeg ikke hen igen - især ikke i en så ung alder, det synes jeg faktisk er skræmmende!
Så grundene til at jeg ønsker et tabe mig er de modsatte årsager af hvad jeg har nævnt ovenfor, altså primært sundhed, selvfølgelig tænker jeg også i udseende, men så synes jeg faktisk det er rart at være lettere, og kunne komme hurtigere frem (ikke mindst når man løber), ikke skulle bære på "dødvægt" . Og så er jeg overbevist om at sund kost (uden slik, fastfood, sodavand osv) er sundere end usund kost, hvilket heller ikke er en ulempe på SU-budget.