#1 af bruger slettet
Forskel på tøjstørrelser
Du læser en tråd i debat > off topicbruger slettet
Forskel på tøjstørrelser
Det er utroligt så stor en forskel der på tøjstørrelser. Hvis jeg køber tøj i bilka passer jeg en str. 44, men da jeg prøvede en jakke i H&M i dag var størrelse 44 alt for lille og det har jeg prøvet flere gange. Normalt bruger jeg 44/XL i de fleste mærker, men gad vide hvorfor størrelserne i H&M er så meget mindr?. Det bedste er dog at købe tøj i Zizzi for der er jeg en small eller medium :-)
13 år3. november 2011 kl. 19:08
Wolfgirl (slettet)
re: Forskel på tøjstørrelser
Min erfaring er ellers at H&M's størrelser er meget store eller rettere sagt alle andre end H&M er bittesmå i størrelserne.. Normalt kan jeg knap nok passe bukser i butikker som Miss Sixty, Sparkz eller Saint tropez. Farvel og tak, selv de største størrelser er næsten umulige at få på og hvis jeg kan så ligner det lort. Og jeg er ellers ikke spor tyk, men har da muskuløse lår...
Men i H&M bruger jeg størrelse 36 eller small i både bukser og bluser.
Der er så også andre butikker hvor jeg godt kan bruge str. 40. Jeg synes ikke at str. 40 er en stor størrelse generelt.
At str. 44 virkelig er en XL synes jeg er overraskende. Men jeg arbejdede godt nok i en tøjbutik i store størrelser hvor vores størrelser gik fra 42-56. Synes altså, der er noget galt hvis man er overvægtig fordi man bruger str. 42.... Det bruger min mor og hun er da en slank kvinde.
Endnu en tanke jeg har gjort mig er at jeg synes forskellen på de forskellige størrelser er meget lille. Fx holdt jeg en bluse i str 38 og den samme i størrelse 42 op foran mig forleden og kunne næsten ikke se forskel på dem. Og sådan synes jeg tit det er. Det er ofte at jeg sagtens både kan passe en størrelse small og en large selvom det er den samme trøje/top/bukser. Synes simpelthen ikke at der er nok forskel på størrelserne. Det gør det jo svært både at være tynd eller tyk. Det er som om producenterne synes/eller tror vi alle skal være ens.. hehe
Men i H&M bruger jeg størrelse 36 eller small i både bukser og bluser.
Der er så også andre butikker hvor jeg godt kan bruge str. 40. Jeg synes ikke at str. 40 er en stor størrelse generelt.
At str. 44 virkelig er en XL synes jeg er overraskende. Men jeg arbejdede godt nok i en tøjbutik i store størrelser hvor vores størrelser gik fra 42-56. Synes altså, der er noget galt hvis man er overvægtig fordi man bruger str. 42.... Det bruger min mor og hun er da en slank kvinde.
Endnu en tanke jeg har gjort mig er at jeg synes forskellen på de forskellige størrelser er meget lille. Fx holdt jeg en bluse i str 38 og den samme i størrelse 42 op foran mig forleden og kunne næsten ikke se forskel på dem. Og sådan synes jeg tit det er. Det er ofte at jeg sagtens både kan passe en størrelse small og en large selvom det er den samme trøje/top/bukser. Synes simpelthen ikke at der er nok forskel på størrelserne. Det gør det jo svært både at være tynd eller tyk. Det er som om producenterne synes/eller tror vi alle skal være ens.. hehe
13 år5. november 2011 kl. 17:43
calcit
jamen der er sket noget med størrelserne de sidste 10 år.....jeg har gamle ynglingstrøjer og gemt nye som er str M og de er ultra store....i dag kan jeg ikke gå under L hvis jeg handler i eks. Solo i normalstørrelsen.
13 år6. november 2011 kl. 11:49
bruger slettet
Jeg kender det godt.. Dog synes jeg, at H&M er okay i størrelserne i forhold til så mange andre mode butikker. Nogle gange skal jeg kun bruge medium i bukser, og andre gange skal jeg helt op i en x-large! I de der termo gamacher skal jeg helt op i en large/x-large, uanset hvad mærke det er. Simpelthen så deprimerende!
13 år6. november 2011 kl. 15:18
bruger slettet
Det spiller selvfølgelig også ind hvordan vi er bygget.Jeg har en stor barm og en mavedelle som gør at jeg altid skal have trøjer og jakker i større størrelser end bukser.
13 år9. november 2011 kl. 07:12
calcit
det er muligt mindre str. i understillet...og det er helt nyt for mig efter overgangsalderen...
13 år9. november 2011 kl. 13:14