Sygeplejestuderende/sygeplejesker HJÆLP!!!!!

Du læser en tråd i debat > off topic

Sygeplejestuderende/sygeplejesker HJÆLP!!!!!
Hej alle :)

Jeg skal til at skrive opgave på modul 9 på sygeplejestudiet. Jeg vil gerne skrive om etik, og et emne jeg synes er super spændende er abort. Hvornår er det okay at få en abort efter 12. Uge osv. Mit problem er bare at jeg ikke lige ved hvordan (og om!!!) jeg kan lave det til en brugbar problemformulering med en sygeplejefaglig problemstilling. Er der nogle der kan hjælpe mig??? Er lige ved at gå ud a mit gode skind!!!
13 år6. oktober 2011 kl. 21:50
re: Sygeplejestuderende/sygeplejesker HJÆLP!!!!!
Hvorfor har du så valgt emnet? og er dette forum relevant?
13 år6. oktober 2011 kl. 23:14
Fordi jeg synes det er spændende og er ret sikker påndet kan ladensig gøre men skal bruge et skub. Og regner da med man må skrive om alt i dette forum når det hedder off topic..
Men hvorfor svarer du overhovedet når du ikke Har noget relevant at sige??
13 år7. oktober 2011 kl. 11:09
Hvad med at spørge i et sygepleje-forum (eller noget i den retning) i stedet for?
Og slap lige af med at brokke dig over calcit, det er da relevant: Er dette forum relevant?
13 år7. oktober 2011 kl. 11:12
Fordi jeg ikke kender et sådanne forum. Har spurgt i andre forum.
Og ja går da ud fra at man kan være heldig at der findes en enkelt sygeplejerske herinde som måske kunne hjælpe, eller er jeg forkert på den??? Så må i sgu have mig meget undskyldt!!!
13 år7. oktober 2011 kl. 11:15
Jeg ved ikke noget om emnet, men jeg synes ikke at der er et problem med at skrive om emner der ikke omhandler vægt/mad/motion når det er 'off-topic'-forummet, der bliver anvendt? Er det netop ikke til emner, der ikke handler om resten af hjemmesidens indhold? Eller har jeg misforstået noget?
13 år10. oktober 2011 kl. 09:16
Om det er et relevant forum handler vel mest om, om der er en chance for at der er nogen som kan byde ind med noget.

Som helt udenforstående i forhold til sygepleje-verdenen, overvejer jeg om der ikke er en form for vejleder man kan gå til? eller kontakte en fra en gynækologisk afdeling, etisk råd eller søge på nettet efter folk som beskæftiger sig med problemstillingen.
13 år10. oktober 2011 kl. 09:39
Grunden til jeg spurgte er at man har en vejleder under uddannelse....derudover er det en udvikling i at tænke i selvstændigt i relevante baner....emnet er meget følsomt ....både personligt,historisk og etisk.
Mon ikke jordemoderforeningen var relevant......center for små handicap......
13 år11. oktober 2011 kl. 10:28
Hej Kristina

Synes det er helt ok at du skriver i "off topic" der jo specifikt betyder "udenfor emnet" som i dette forum kan defineres som vægt, kost og motion- så altså off topic må jo betyde at man ikke (behøver) at skrive om disse ting herinde :o))

Jeg er ikke sygeplejerske, men kender en del til den lovgivning emnet drejer sig om. Hvis du ikke er opmærksom på denne side - så prøv at se om du kan finde noget inspiration til din problemformulering i abortankenævnets årsberetninger, hvor flere konkrete afgørelser refereres.. her beskrives kvindernes situation og begrundelse..

Ved ikke om det kan bruges. Synes det er modigt af dig at skrive om dette emne, der ofte ryger til debat - og som har store implikationer for både sundhedsfagligt personale samt de kvinder, der er involverede. En blanding af etik, jura og sundhedsfalig argumentation.

Held og lykke med det.

Lovely
13 år11. oktober 2011 kl. 11:38
Hej Kristina.

Nu har jeg selv skrevet en hel del opgaver både på min PB og på min kandidat. Og problemformuleringer er noget af det værste.
Jeg har dog som regel haft virkelig stor nytte af min vejleder, der har kunne hjælpe mig rigtig godt igang. Og selv om man skal arbejde selvstændigt, så er de der jo for at hjælpe. Så jeg synes du skal kontakte din vejleder, for at finde ud af den bedste vinkel til det du vil skrive om, og om de mener det er relevant.
Hvor læser du henne og hvor langt er man på modul 9.

(har selv tidligere skrevet en opgave om etik, og det er et spændende og ret konfust emne, så du skal nok finde en vinkel.)

Mvh. Krysser
13 år11. oktober 2011 kl. 18:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });